جهانگیر بائی لاشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: بخش خصوصی در سال گذشته یک هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان در بخش صنعت مازندران سرمایه گذاری کردند این در حالی است که میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۹۷ حدود۶۳۸ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: با این میزان سرمایه گذاری،  ۲۰۶ واحد صنعتی جدید شروع به کار کرده و برای ۴ هزار و ۳۳۶ شغل ایجاد شده است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به صدور ۸۰۵ مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در سال گذشته افزود: برای تاسیس این تعداد واحدهای صنعتی ۴ هزار و ۹۳۵ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود که نسبت به سال ۹۷، ۳۸ درصد افزایش نشان می دهد.

وی تصریح کرد: برغم تحریم ها، افزایش جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین رشد صدور مجوز تاسیس نسبت به سال های گذشته در استان بیانگر تحقق اقتصاد مقاومتی و چشم انداز توسعه و پیشرفت است.

بائی لاشکی همچنین از کاهش زمان صدور پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی از ۱۷ روز در ابتدای سال گذشته به کمتر از ۲ روز در انتهای سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: این کاهش زمان یکی از  اولویت های وزارتخانه صمت است که علاوه بر بهبود فضای کسب و کار به عنوان مهمترین شاخص های بین المللی در جهت بهبود فضای کسب و کار نیز محسوب می شود.

وی ادامه داد: همچنین با تلاش های انجام شده میانگین زمان صدور مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در مازندران از هشت روز در ابتدای سال گذشته به کمتر از ۴ روز در انتهای سال ۹۸ کاهش یافت.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به افزایش ۱۴۰ درصدی راه اندازی واحدهای صنعتی غیر فعال استان از احیای ۱۲۵ واحد صنعتی در سال گذشته در مازندران خبر داد.

وی گفت: در راستای افزایش تولید در مازندران سال گذشته به ۶۸ طرح مبلغ ۵۳۴ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و از محل تبصره ۱۸ نیز به ۲۲ طرح ۱۴۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مازندران با ۲ هزار و ۷۶۲ واحد تولیدی و صنعتی و  ۱۴۷ هزار نفر شاغل در این واحدها، رتبه هشتم کشور را به لحاظ تعداد واحد تولیدی به خود اختصاص داده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.