رانش کوه که روز جمعه و در نخستین ساعت تحویل سال جدید در روستای پیت سرا از شهر پلسفید شهرستان سوادکوه رخ داده بود ، 4 خانه را به طور کلی تخریب کرد .

علیرضا قلی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : روز پنج شنبه ( 14 فروردین ماه ) واحدهایی که بر اثر رانش و ریزش سنگ در روستای پیت سرا سوادکوه صد در صد تخریب شده بودند ، تسهیلات بلاعوض خود را دریافت کرده اند .

وی با اعلام اینکه به هر یک از  ساکنین واحدهای خسارت دیده مبلغ پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است ، گفت : برای هر یک از واحدهای خسارت دیده هم تسهیلات ده میلیون تومانی با بهره کم در نظر گرفته شده است که متقاضیان می توانند برای دریافت تسهیلات خود به بانک عامل مراجعه کنند .

معاون امور بازسازی و مسکن روستائی مازندران در خصوص 18 واحدی که در معرض خطر سقوط سنگ واقع شده بودند هم ، بیان کرد  : به دلیل آنکه پرونده این تعداد از واحدهای مسکونی دیر به دست ما رسید تا به این لحظه متقاضیان تسهیلات بلاعوض خود را دریافت نکرده اند .

قلی نژاد در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون پرونده این تعداد واحدها برای گرفتن تسهیلات بلاعوض و کم بهره تشکیل شده است ، گفت که تا پایان این هفته هم به این تعداد واحدها تسهیلات تعلق خواهد گرفت .

رانش و خطر ریزش سنگ در روستای پیست سرا سوادکوه باعث شد تا ساکنان واحدهای که در معرض خطر بوده اند ، خانه هایشان را ترک و به مکان هایی امن بروند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.