به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حامد روحانی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران تعداد بالای بیماران و مراجعان زیاد به داروخانه را دلیل اصلی برای افزایش ساعات کاری داروخانه های استان اعلام کرد.

وی گفت : براساس تصویب شورای دانشگاه علوم پزشکی استان ، این دستورالعمل به تمام داروخانه ها ابلاغ شده است.
دکتر روحانی زاده اظهار داشت : همچنین در روزهای تعطیل نوروزی نیز علاوه بر داروخانه های شبانه روزی، براساس ابلاغیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دو سوم داروخانه های استان نیز فعالیتشان ادامه خواهد یافت.
وی اضافه کرد : با افزایش ساعات کاری داروخانه ها در سطح استان مازندران، شهروندان فرصت بیشتری برای دریافت خدمات دارویی و تجهیزات مورد نیاز از این واحدهای خدمات دارویی خواهند داشت.
هشدار نسبت به شلوغی  بازار و فروشگاه‌های بزرگ 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین نسبت به شلوغی بازار و برخی فروشگاههای بزرگ در روزهای پایانی سال هشدار داد و گفت :  این کار می تواند برای انتقال ویروس کرونا خطرناک باشد و مردم خواست در مراودات اجتماعی از نزدیک شدن با یکدیگر خودداری کنند و فاصله حداقلی یک و نیم متری را رعایت شود.
دکتر روحانی زاده از مردم خواست صرفا برای تامین نیازهای ضروری از منزل خارج شوند و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را باعث قطع شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا و در راستای تامین سلامت شهروندان بیان کرد.
وی اظهار داشت : رعایت دستورالعمل بهداشتی از سوی مردم می تواند زمان کنترل و مدیریت بیماری کرونا را کوتاهتر کند و با عدم رعایت و طولانی شدن دوره کنترل این ویروس  مشکلات بیشتر می شود.
مسئول ستاد فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران به افرادی که با بیماران مشکوک ویروس کرونا در ارتباط بودند درخواست کرد تا با قرنطینه کردن خودشان زنجیره انتقال این ویروس را به دیگران قطع کنند.
وی همچنین به شهروندان توصیه کرد تا از دید و بازدید نوروزی خودداری و این کار را به پس از کنترل ویروس کرونا موکول کنند.
براساس آخرین گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در 24 ساعت گذشته تاکنون یک هزار 433 نفر به ویروس کرونا در این استان مبتلا شدند و حدود یک هزار و 619 بیمار مشکوک نیز در بیمارستان های استان بستری  شدند.
براساس این گزارش شدت همه گیری ویروس کرونا در روزهای گذشته در غرب استان مازندران روند کاهشی یافت.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.