به گزارش خبرنگار ایرنا ، این سومین پویش پس از " در خانه بمانیم " و " نه به سفر به شمال " است که به صورت خودجوش شروع شد و مورد حمایت اعضای قرارگاه پدافند زیستی مقابله با کرونا استان مازندران قرار گرفت و تا حد زیادی توانست طرح های استانی را برای مقابله با این ویروس عملیاتی کند و سرعت آن را کاهش دهد.
براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران سرعت انتقال ویروس کرونا در این استان به کمتر از ۲ نفر رسید و موفقیت آمیز بودن پویش ها برای ماندن مردم در خانه باعث می شود تا این ویروس به پایین ترین حد خود یعنی زیر یک برسد.
استاندار مازندران می گوید : این استان یکی از استان های درگیری ویروس کرونا در سطح کشور محسوب می شود و تاکنون چندین پویش خودجوش از سوی مردم برای کاهش انتقال این بیماری در سطح استان تشکیل شد.
احمد حسین زادگان درکارگروه مقابله با کرونا افزود : پویش نه به چهارشنبه و پنج شنبه آخر سال که دو اجتماع مردمی را در سال های قبل به دنبال داشت، به منظور کاهش سرعت انتقال این ویروس به شهروندان در دستور کار ستاد مقابله قرار گرفت که به نظر می رسد همانند سایر پویش ها از استقبال خوب مردمی برخوردار شود.
وی ابراز امیدواری کرد تا مردم با رعایت دستور العمل های بهداشتی و با پیوستن به پویش های پیش بینی شده ، وزارت بهداشت و کادر درمانگران را در پیشگیری از ویروس کرونا و قطع زنجیره این بیماری همراهی کنند.
نماینده عالی دولت در استان مازندران اظهار داشت  : سایر پویش ها از جمله نه به سفر به شمال همچنان به قوت خود باقی است و ما در نوروز سال جاری هیچ امکاناتی برای پذیرایی از مسافران با تعطیلی هتل ها و مهمانسراها و سایر اقامتگاهها نخواهیم داشت و هیچ یک از این اقامتگاهها حق پذیرش مسافران را نخواهند داشت.
حسین زادگان افزود : براساس مصوبه کارگروه مقابله با کرونا در استان، هر مسافری که در مبادی ورودی استان پس از تب سنجی به عنوان فرد مشکوک به کرونا شناسایی شود، یا بازگردانده می شود، و یا اینکه ۱۴ روز در قرنطینه نگهداری می شود و در این مدت نیز تمام هزینه ارائه خدمات در قرنطینه از آن دریافت خواهد شد.
وی گفت : مردم استان مازندران مردم مهماندوست و مهمان نوازی هستند و درخواست ما از مسافران این است که سفر خود را به زمانی موکول کنند که با از بین رفتن التهاب ویروس کرونا، مردم ما همانند گذشته بتوانند مهمانوازی خود را به اثبات برسانند.
پیش از این به منظور کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان مازندران تمام فعالیت های شبکه ریلی شمال کشور که روزانه حدود پنج هزار مسافر را جا به جا می کرد، متوقف شد و برای سایر شبکه ها نیز محدودیت هایی برای جا به جایی مسافر درون و برون شهری با رعایت ضد عفونی و دستورالعمل های مقابله ای ایجاد شده است.
در مازندران براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت و درمان ابتلا ۹۹۷ نفر به ویروس کرونا قطعی شد و بیش از یک هزار و ۲۲۶ نفر بیمار مشکوک نیز در مراکز درمانی این استان تحت درمان قرار دارند و بیش از ۶۰۰ نفر نیز تاکنون پس از بهبودی از بیمارستان و مراکز درمانی استان مرخص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.