علیرضا سعدی پور پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنکار ایرنا افزود : تاکنون محتوای آموزشی بارگذاری شده در سامانه مازندمحتوا که مربوط به دانش آموزان استان مازندران است از کشورهای آمریکا ، آلمان ، روسیه و کانادا دانلود شده است. 

وی با اشاره به اینکه حدود هشت هزار مورد بازدید و دانلود محتوای آموزشی در سامانه مازندمحتوا ثبت شده است ، گفت : در حال حاضر تعداد بازدیدها و دانلود از این سامانه روزانه به 2 هزار مورد رسیده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین به استفاده استان های دیگر از سامانه مازندمحتوا اشاره کرد و گفت: تاکنون دانش آموزان از استان های تهران ، گیلان ، کردستان، گلستان و استان مرکزی از بسته های آموزشی مازندران محتوا بهره مند شده اند. 

سعدی پور با اشاره به اینکه بیشترین میزان بازدید و دانلود مربوط به بخش متوسطه دوم است ، گفت: محتواهای این سامانه به صورت فایل های آموزشی شامل سرفصل های درسی و دروس ارائه شده از سوی معلمان تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. 

وی استفاده از محتوای آموزشی سامانه مازند محتوا را برای همه رایگان عنوان کرد و افزود : یکی از ویژگی های این سامانه ثبت درخواست دانش آموزان برای تولید محتوای آموزشی است که در کمتر از 48 ساعت از سوی معلمان استان تهیه خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین از بارگذاری محتواهای آموزشی جدید در روزهای آینده خبر داد و گفت که مباحثی همچون موسیقی ، مسابقات فرهنگی ، بازی های پرورشی و برنامه های تربیتی در سامانه مازندمحتوا در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت. 

سعدی پور یکی از دغدغه های سامانه مازندمحتوا را کمبود مباحث درسی شاخه فنی‌حرفه‌ای و کارودانش عنوان کرد و افزود: این مشکل نیز در روزهای آتی برطرف خواهد شد زیرا از مدرسان هنرستان ها خواستیم تا محتواهای لازم را تهیه و به اشتراک بگذارند. 

وی آدرس سامانه مازند محتوا را به نشانی http://mazandmohtava.ir/ عنوان کرد و گفت: برنامه ما برای این سامانه موقتی نیست و قصد داریم تا حتی با عادی شدن شرایط ناشی از ویروس کرونا نیز این سامانه  در سیستم تعلیم و تربیت استان مازندران ایفای نقش کند.

مازندران بیش از 536 هزار دانش آموز دارد که اکنون سومین هفته تعطیلی کرونایی خود را پشت سر گذاشته اند و تا پایان سال جاری نیز در تعطیلات به سر خواهد برد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.