ابراهیم مشایخی در گفتگو با خبرنگار مهر بر ضرورت تبیین اهمیت و کارایی وقف در بین مردم تاکید کرد و افزود: وقف یک کمک و حمایت بزرگ برای مردم به شمار می‌رود و به ویژه برای مردم بی‌بضاعت، وقف یک تکیه‌گاه است و باید تلاش خود را مضاعف کنیم تا مردم را نسبت به امورات وقف بهتر و بیشتر آشنا کنیم، زیرا وقف دامنه فعالیت گسترده‌ای در جامعه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نوشهر و چالوس و کلاردشت از وقف به عنوان صدقه جاریه نام برد و خاطرنشان کرد: وقف علاوه بر ثواب دنیوی، ثواب اخروی بسیار زیادی دارد که باغیات و صالحات است و باید جامعه را نسبت به فواید وقف کردن آشنا کنیم.

مشایخی در تشریح عملکرد حوزه‌های اوقافی در نوشهر از اخذ ۱۳ فقره سند مالکیت طی سال جاری خبر داد و گفت: هفت مورد مربوط به سند مساجد و ۶ مورد مربوط به سند امامزاده‌ها و موقوفات نیز در حال انجام است.
وی تعداد پرونده‌های جریانی با عنوان اعتراض به ثبت در سال جاری را ۲۳ مورد عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نوشهر و چالوس و کلاردشت اجرای برنامه ضیافت الهی ۲۲ بقعه، برگزاری نشست تخصصی وقف، طرح آرامش بهاری در ۱۰ بقعه، جشن ولایت علوی در ۲۰ بقعه، برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۱۸ بقعه، اعزام مبلغ، اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۱۶ بقعه و اجرای هفت طرح نشاط معنوی را اقدامات مهم در حوزه فرهنگی برشمرد.

مشایخی از ثبت سه وقف جدید در شهرستان نوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: ثبت سه وقف دیگر در دست اقدام است.

وی با اشاره به تنظیم ۱۰۶ مورد سند اجاره اولیه، گفت: ۱۳ مورد سند اجاره انتقالی و ۴۲ مورد تجدید سند اجاره تنظیم شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نوشهر و چالوس و کلاردشت از واقفان خواست، نیات خود را بر مبنای نیازهای روز جامعه به سمت وقف در زمینه‌های ازدواج آسان، اشتغال و کمک به نیازمندان، درمان و بهداشت و سایر موضوعات سوق دهند تا باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.

مشایخی خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از موقوفه‌ها یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است لذا تأخیر در پرداخت اجاره بهای مکان‌های وقفی اجرای نیت واقفان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در پایان گفت: شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت دارای ۹۷ بقعه متبرکه، ۴۸۵ موقوفه و ۲ هزار و ۹۸۳ رقبه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.