خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: ساعت از نیمه شب گذشت و به بامداد دوم اسفندماه رسید تا حماسه حضور تنها چندساعت وقت باقی مانده است.

بازار مازندران در ساری، بابل، شهرهای مرکزی و غربی روز پنجشنبه آرام و باطراوت بوده است، از بازار ماهی فروشان ساری که عبور می‌کنی، نوای صیادان و ماهی فروشان که ماهی را چوب می‌زنند (قیمت گذاری می‌کنند) به گوش می‌رسد.

پنجشنبه بازار ساری، دیدنی تر از هر وقت دیگری است، بازار رنگ و بوی انتخابات گرفته بود، مردم مشغول خریدهای روزانه بودند از ماهی گرفته تا میوه و سایر اقلام مورد نیاز. با آنکه شایعه ویروس کرونا بین شهروندان بابل در ساری نیز شنیده شده است، اما زندگی با همه زیروبم‌هایش در بازار ساری جریان دارد و مردم مشغول خریدهای همیشگی شأن هستند.

یک شهروند ساروی که در بازار ساری مشغول خرید ماهی بود، می‌گوید: بوی عید را از هم اینک می‌توان حس کرد، بازار رنگ و بوی نوروزی گرفت و مردم در تدارک خرید هستند.

محمد بابایی می‌گوید: آرام آرام خرید نوروزی را شروع کردیم و امروز به اتفاق دو فرزندم آمده ام تا برخی مایحتاج نوروزی را خریداری کنیم، زیرا عید به خرید نوروزی شیرین‌تر می‌شود.

شهروند دیگری می‌گوید: شورو حال نوروزی را می‌توان از همین اول اسفند در بازار مشاهده کرد و انتخابات سبب گرمی بازار شده است.

رقیه باباجانپور ادامه می‌دهد.به نظرم انتخابات دوم اسفند از هر زمان دیگر پرشورتر باشد و بهار سیاسی و امتداد آن به بهار طبیعت می‌تواند برای مردم نوید بخش باشد.

به نظرم انتخابات دوم اسفند از هر زمان دیگر پرشورتر باشد و بهار سیاسی و امتداد آن به بهار طبیعت می‌تواند برای مردم نوید بخش باشد

وی با بیان اینکه فردا صبح به اتفاق خانواده ام در شعبه امامزاده یحیی ساری برای رأی دادن می‌رویم، می‌گوید: از بین نامزدها، فرد مورد نظر را انتخاب کردیم و فردا در کنار سایر مردم پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم.

در بابل اوضاع کمی متفاوت است، شایعه ویروس کرونا تاحدودی ذهن مردم را درگیر کرده است و یکی از شهروندان که متوجه می‌شود، خبرنگار هستم، می پرسد، خبر ویروس کرونا در بابل صحت دارد و وقتی پاسخ می‌دهم هنوز تأیید نشده، ادامه می‌دهد امیدوارم هیچ وقت تأیید نشود.

وی با بیان اینکه انتشار برخی اخبار نظیر ویروس کرونا سبب تکدر خاطر مردم می‌شود، از رسانه‌ها خواست تا برای پیشگیری از تشویق اذهان عمومی، اطلاع رسانی درست و صحیحی در این زمینه داشته باشند.

یک بازاری در بازار بارفروشان بابل نیز به خبرنگار مهر می‌گوید: حال و هوای بازار در روزهای انتخابات نوروزی شده است و خوشبختانه وضعیت کاسبی نیز رونق گرفته است.

محمد ابهر می‌گوید: وضعیت بازار در روزهای اخیر شلوغ بود و امیدواریم تا پایان سال این رونق وجود داشته باشد و اوضاع اقتصادی مردم روز به روز بهتر شود.

وی با اشاره به اینکه فردا روز انتخابات است، می‌گوید حتماً بعد از نماز جمعه در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم و به کاندیدای مورد نظر رأی خواهیم داد.

ابتلای به ویروس کرونا در بابل تأیید نشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تاکنون ابتلاء به ویروس کرونا در دو بیمار بستری شده در بیمارستان آیت الله روحانی بابل تأیید نشده است.

سید فرزاد جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نشر اخباری مبنی بر ابتلای دو نفر از شهروندان به ویروس جدید کرونا اظهار داشت: تاکنون ابتلای این دو بیمار زن و مرد که در بیمارستان آیت الله روحانی بابل بستری هستند به ویروس کرونا تأیید نشده است.

وی به شهروندان و هم استانی‌ها اطمینان داد که جای نگرانی وجود ندارد و اضافه کرد: این دو فرد به دلیل آنکه اخیراً سفری به استان قم داشتند به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شدند تا آزمایش‌ها و بررسی‌های لازم صورت گیرد و خوشبختانه تاکنون ابتلای آنان به ویروس کرونا تأیید نشده است.

وی با تاکید بر رعایت بهداشتی فردی و عنوان اینکه تاکنون مورد مثبتی از ابتلای به ویروس کرونا گزارش نشده است، گفت: امیدواریم این دو بیمار بستری شده نیز به سلامت از بیمارستان ترخیص شوند.

ابتلای به کرونا در نوشهر نیز هنوز تأیید نشد

درحالی که هنوز ویروس کرونا در بابل تأیید نشده، از نوشهر نیز خبر ابتلای یک شهروند به کرونا شایعه شده است. یک منبع بیمارستانی در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید این خبر می‌گوید: یک جوان ۳۳ ساله با علائم ویروس کرونا توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این فرد مشکوک به ویروس کرونا است اما بیماری وی هنوز تأیید نشده است، ادامه می‌دهد تمامی تدابیر و اقدامات لازم برای پذیرش و درمان بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان مهیا شده است.

شور سیاسی در شب انتخابات نیز در مازندران به چشم می‌آید، کارناوال خودروهایی که منقش به تصویر کاندیداها هستند در خیابان‌های مختلف تردد می‌کنند، همه شرایط برای خلق حماسه‌ای ماندگار در مازندران مهیا است، سحر نزدیک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.