احمد حسین زادگان روز شنبه در همایش تجلیل از بانوان نمونه و نخبه مازندران در ساری افزود  تا پیش از دولت تدبیر و امید کمتر زنی در استان در پست مدیریتی قرار داشت ، اما امروز با تعیین سهم ۳۰ درصدی و دستور رییس جمهوری و پیگری های صورت گرفته اتفاقات خوبی در استان رخ داده است.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از نگاه جنسیتی در مدیریت ها و همچنین دیگر بخش های اداری ، گفت : در دولت تدبیر و امید با افزایش اعتماد به نفس زنان ، سنگ بنای پستهای مدیریت برای آنان در آینده فراهم شده است 

نماینده عالی دولت در مازندران رشد جایگاه مدیریتی بانوان را از برنامه های آینده برشمرد و توضیح داد : در حال حاضر سهم بانوان استان در سمت هایی مانند بخشداری و معاونت ادارات کل و به طور کلی مدیریت میانی بهبود یافته و همین زنان با کسب تجربه می توانند در پست های مدیریتی بالاتری قرار گیرند.

استاندار مازندران که بتازگی یک زن را به عنوان معاون خود در معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی به کار گرفته است ، گفت : در دولت کنونی بانوان توانمند در جایگاه و پست مدیریتی قرار گرفته اند و این مسیر برای سپردن جایگاه به این قشر باز شده است .

وی توضیح داد : با وجود اینکه زنان به عنوان بخشدار در شهرستان ها مختلف مازندران فعالیت می کنند و علی رغم این که بخشداری یک پست سیاسی است ، ولی تاکنون هیچ مشکلی در کار آنان در مقایسه با مردان مشاهده نکردیم که این نشانگر توانمندی بانوان مازندرانی برای در اختیار گرفتن پست های مدیریتی است.

حسین زادگان تاکید کرد : البته بانوانی که پست های مدیریتی به آنها واگذار شده ، کار سختی پیش رو دارند چرا که باید عملکرد خوب و بهتر از مردان از خود نشان بدهند تا هم الگویی برای دیگر زنان و توانمندی های این قشر شوند و هم نگاه مردسالارانه حاکم را که یکی از موانع بر سر راه دادن پست مدیریتی به زنان است ، از سر راه بردارند.

وی افزود : استانداری مازندران بدون اغماض با هرگونه نگاه جنسیتی در دستگاههای اجرایی بویژه در بخش سپردن پست های مدیریتی به بانوان برخورد می کند و تاکید دارد که باید مدیران از ظرفیت این قشر برای سمت های مختلف استفاده کنند .

استاندار مازندران گفت : بانوان برای جهش و تعالی با باورها و موانع اجتماعی مواجه هستند و این قشر با قبول خود باید این سد راه و مانع پیش پای خود را بردارند .

حسین زادگان تاکید کرد : در حال حاضر و آهسته آهسته این موانع در حال رفع شدن است و موفقیت ها و ترقی ها به نفع بانوان مازندران در حال مصادره است .

در این مراسم از ۴۰ بانوی نمونه مازندران تقدیر شد .

بر اساس گزارش های رسمی در استان مازندران ۵۴ اداره کل فعالیت دارند و به همین تعداد اداره در شهرستان های استان فعال و بیش از ۳۰ هزار زن استان کارمند این مجموعه هاغ هستند.

 هم اکنون حدود ۲۰ زن در استان مازندران در پست های مدیرکل و معاونان اداره کل مازندران مشغول فعالیت هستند و چند بانو نیز به عنوان بخشدار در شهرستان های مختلف فعالیت می کنند .

همچنین حدود ۱۰ درصد از ۲ هزار و ۱۳۲ دهیاری مازندران در اختیار بانوان است و از حدود ۸ هزار عضو شورای اسلامی روستایی ۲۲۲ نفر زن هستند و حدود ۲۰ زن در سمت عضو شورای اسلامی شهرهای استان هستند.

۴۴ درصد از هیات مدیره سازمان های مردم نهاد در مازندران زن هستند و تعداد بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی مازندران چهار درصد از استان های دیگر بیشتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.