به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری پیش ازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت دهه مبارک فجر با تاکید بر بیان ضرورت تبیین دستاوردها و ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی برای نسل امروز اظهار کرد: جامعه کار و تولید در صحنه‌های مختلف انقلاب همگام با سایر اقشار نشان داده‌اند که تحت هیچ شرایطی حاضر به کوتاه آمدن از آرمان‌های انقلاب نیستند.

وی افزود: همواره جامعه کارگری در تمامی عرصه‌ها با همه فشارهای اقتصادی و مشکلات، وفاداری خود را به آرمانهای نظام وانقلاب ومیهن به اثبات رسانده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: کارگران و کارفرمایان از جمله قشرهای اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بودند و این قشر تاکنون در برگزاری جشن‌های دهه مبارک فجر نیز حضور خودجوش و پررنگی داشته‌اند.

این مسئول در تشریح عملکرد ۴۱ ساله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حوزه تعاون از تشکیل حدود ۱۴ هزار تعاونی در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این تعاونی‌ها ۱۶۱ هزار و ۱۴۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

اصغری میزان اعطا تسهیلات به شرکت‌های تعاونی را هزار, ۲۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: طی این مدت توسط این تعاونی‌ها ۴۵۸ میلیون دلار صادرات صورت گرفت.

وی برگزاری ۱۴ جشنواره تعاونی‌های برتر، برگزاری ۴۵۸ نمایشگاه داخلی و ۱۲۰ نمایشگاه خارجی و کمک به اجرای پروژه‌های مسکن توسط تعاونی‌های مسکن مهر و تحویل حدود ۶ هزار و۸۰۰ واحد مسکونی را از دیگر اقدامات مهم و اساسی در حوزه تعاون در استان برشمرد.

بررسی ۸۵ هزار پرونده درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در بیان عملکرد حوزه روابط کار از تشکیل ۷۰۰ تشکل‌های کارگری وکارفرمایی در استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۸۵ هزار پرونده درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور با هدف توجه به سلامت قشر زحمتکش کارگران بررسی شد.

این مسئول با اشاره به اینکه ۳۶۰ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی به کارگران، کارفرمایان و مهندسین با هدف افزایش میزان آگاهی ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار داده شده است، تصریح کرد: با هدف کاهش حوادث ناشی از کار، طرح‌های خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسئولان ایمنی در کارگاه‌ها و صدور ۳۵۰ گواهینامه انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.