رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) عباس آباد در ائین افتتاح این ۲ واحد تولیدی گفت‌:  این دو واحد تولیدی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

اکبر رحمتی افزود :‌  با بهره برداری از این دو طرح برای برای نفر از افراد تحت پوشش این نهاد شغل ایجاد شده است.

وی همچنین گفت که امسال با پرداخت چهارمیلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان تسهیلات به مدد جویان زیر پوشش این نهاد زمینه برای اشتغال دست کم ۱۵۱ نفر در این شهرستان ایجاد شد.

رحمتی افزود : این میزان تسهیلات از منابع اعتبارات مشاغل عشایری و روستایی  و تبصره ۱۶ به افراد زیر پوشش که غالبا زنان سرپرست خانوار و فرزندان ذکور آن ها با بهره کم  پرداخت شده است.

وی ، اظهارداشت : این افراد با دریافت این میزان تسهیلات در بخش های تولید گل و گیاه ، صنایع دستی ، حمل ونقل ، دامداری و فرشبافی مشغول فعالیت شدند و پس از خودکفایی در سال های آتی از زیرپوشش این نهاد خارج می شوند .

برابر قانون ، طرح خودکفایی  افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره )   از سال ۱۳۸۵ در کشور اجرا شده و برابر آن هر سال باید حدود ۱۰ درصد از افراد خانوارها پس از دریافت تسهیلات و اشتغال از زیرپوشش این نهاد خارج شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) پیش از این گفت که اگرچه پس از پرداخت تسهیلات و ایجاد شغل برای افراد تحت پوشش،  برابر قانون مورد حمایت این نهاد قرار نمی گیرند ولی این نهاد با اعزام افرادی در قالب راهور شغلی به طور مستمر از واحدهای تولیدی آن ها نظارت می کند تا در ادامه فعالیت دچار مشکل نشوند.

کمیته امداد امام خمیمی (ره ) شهرستان عباس آباد دست کم هزار و ۳۰۰ خانوار را زیرپوشش دارد.

شهرستان عباس آباد با جمعیتی دست کم ۵۲ هزار نفر دارای سه نقطه شهری و ۴۹ نقطه روستایی در غرب مازندران است.       

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.