مازندران با ۹ حوزه انتخابیه ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

در مجموع از ۴۱۸ نفری که به عنوان داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس یازدهم در این استان ثبت نام کرده بودند ، پس از طی مراحل قانونی در هیات های اجرایی و نظارت استان ، صلاحیت ۱۲۶ نفر تایید و پرونده ها برای تصمیم نهایی در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته بود.

مهدی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شورای نگهبان در بررسی های خود صلاحیت سه نماینده از پنج نماینده فعلی مردم استان مازندران را که پیش از این صلاحیتشان در هیات های نظارت مرکزی رد شده بود، تایید کرده است.

وی اسامی این نمایندگان را علی محمد شاعری نماینده حوزه انتخابیه بهشهر، نکاء و گلوگاه ، حسین نیازآذری نماینده بابل و شمس الله شریعت نژاد نماینده تنکابن و رامسر اعلام کرد.

دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت : با این وصف صلاحیت علی اسماعیلی نماینده کنونی نور و محمودآباد در مجلس که پیش از این در هیات های اجرایی و نظارت مرکزی تایید شده بود ، در شورای نگهبان رد شده است.

وی افزود : همچنین صلاحیت عزت الله یوسفیان ملا نماینده کنونی حوزه انتخابیه آمل و محمد دامادی یکی از دو نماینده کنونی حوزه انتخابیه ساری در مجلس شورای اسلامی پس از بررسی در شورای نگهبان بدون تغییر باقی ماند و تایید نشده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت : هم اکنون برای هر حوزه انتخابیه به طور میانگین ۱۷ داوطلب برای رقابت های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

وی با این وصف این احتمال را هم رد نکرد که در دوره قانونی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده در شورای نگهبان ، باز هم صلاحیت تعداد دیگری تایید شود.

محمدی آمار داوطلبانی را که پس از ثبت نام اولیه تاکنون از گردونه انتخابات مجلس در استان انصراف دادند ، ۷۱ نفر اعلام کرد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه برگزار می شود.

براساس اعلام ستاد انتخابات مازندران در این دوره از انتخابات سه هزار و ۷۸ شعب اخذ رای برای رای گیری از واجدین شرایط ساماندهی شد.
در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران حدود ۷۲ درصد از واجدین شرایط اخذ رای شرکت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.