عسگری نیکزاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دستاوردهای شورای آموزش و پرورش جذب اعتبار از محل مشارکت های اجتماعی از قبیل والدین و خیرین است که تاکنون توانسته بخش قابل توجهی از محدودیت های مالی اموزش و پرورش را بر طرف کند. 

وی با اشاره به اینکه مشارکت صرفا به معنای مالی نیست، افزود: بزرگ‌ترین مزیت شورای آموزش و پرورش هماهنگی و ایجاد نگاه هماهنگ دستگاه ها با برنامه های آموزش و پرورش بود که خوشبختانه در مازندران محقق شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به جذب اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریالی از محل مشارکت ها ، گفت: این اعتبارات جدا از تعهدات خیرین در بخش های عمرانی است.

نیکزاد میزان مشارکت ها در سال تحصیلی جاری را نیز رضایت بخش توصیف کرد و گفت: برای تعیین رقم دقیق باید تا پایان سال منتظر ماند اما پیش بینی می شود رشد قابل توجهی داشته باشیم.

وی همچنین ارزش کمک های غیرنقدی و تسهیل گری والدین ، خیرین و دستگاه های اجرایی را بیش از رقم ریالی عنوان کرد.

مصوباتی که سخت اجرا می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین به مصوبات شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این مصوبات وجاهت قانونی دارد ، اما در برخی مواقع با مقاومت دستگاه ها روبرو می شویم. 

نیکزاد ادامه داد: با وجود اینکه در مازندران همراهی خوبی با آموزش و پرورش در زمینه مصوبات وجود دارد، ولی مصوبات مهم و اساسی همواره به دشواری اجرا می شوند یا فقط در حد مصوبه باقی می مانند.

وی تفسیر متفاوت دستگاه ها از قوانین و همچنین مصوبات را بزرگترین چالش موجود در شورای اموزش و پرورش و برنامه های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: مصوبات قانونی که از چکش کاری های متعدد عبور کردند نباید در آئین نامه های داخلی دستگاه ها تفسیر شوند.

گفتنی است که آموزش و پرورش مازندران امروز در مرکز استان به مناسب هفته شورای آموزش و پرورش همایشی با حضور مسئولان و اعضای شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها برگزار کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.