رسول محمدی  شامگاه پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا از ورود مدعی العموم برای " بررسی همه جانبه " پرونده واژگونی اتوبوس خبر داد و افزود که تاکنون با حضور در بیمارستان با تعدادی از بازماندگان حادثه گفت و گو کرده است.

یک دستگاه اتوبوس حامل ۴۳ سرنشین بامداد امروز در محدوده خطیر محور سوادکوه واژگون شد که بر اثر آن ۱۹ تن در جا جان باختند و بقیه زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافتند.

دادستان سوادکوه توضیح داد : بنا به دستور رییس قوه قضاییه و مدیرکل دادگستری مازندران، ابعاد حادثه واژگونی اتوبوس به صورت کامل بررسی می شود.

وی افزود : اگرچه بدون دستور رییس قوه قضاییه و دادگستری کل مازندران نیز دادستان عمومی و انقلاب می توانست به این حادثه ورود کند ، ولی این تاکیدات باعث شده تا هر چه سریع تر این بررسی در دستور کار قرار گیرد.
محمدی گفت : در مرحله اول تمام ابعاد این حادثه به خصوص مراحلی که احتمال می رود از سوی پلیس راه مورد غفلت واقع شده باشد از قبیل نقص جاده و سایر مسایل دیگر مورد بررسی قرار گرفته است ، ضمن این که به عنوان مدعی العموم و به نمایندگی از دستگاه قضایی با مصدومان این حادثه نیز در مراکز درمانی دیدار داشتیم و ابعاد این حادثه را از نظر آنها نیز مورد بررسی قرار دادیم که علت اولیه خطای راننده بود.
وی توضیح داد : بر اساس آنچه که مصدومان این حادثه بیان کردند، به ظاهر ترمز اتوبوس پیش از واژگونی با نقض فنی مواجه شد که متاسفانه راننده بدون توجه به تذکر مسافران به مسیر ادامه داد که در پایان این حادثه رخ داد.
تشکیل پرونده منوط به شکایت خصوصی 
دادستان سوادکوه در مورد احتمال تشکیل پرونده برای حادثه سقوط اتوبوس در دادسرا هم گفت : تشکیل پرونده قضایی نیاز به شکایت اولیای دم کشته شدگان و مصدومان این حادثه دارد و در شرایط فعلی خانواده کشته شدگان سرگرم مسایل مربوط به ترخیص و خاکسپاری هستند و مصدومان نیز در بیمارستان به سر می برند.
وی اضافه کرد : قطعا پس از پایان این مراحل چنانچه شکایتی از سوی اولیای دم و یا مصدومان وجود داشته باشد، مورد رسیدگی قرار می گیرد و با مقصران احتمالی نیز مطابق با قانونی برخورد می شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه در مورد ۲ فقره پرونده دیگر سقوط اتوبوس در محور سوادکوه هم گفت : هر دو پرونده پیشین از سوی دستگاه قضایی شهرستان مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و هر دو مورد قبلی خطای انسانی علت اصلی و راننده مقصر بود و در این حادثه هم تا این مرحله خطای انسانی دخیل است.

اتوبوسی مسیر تهران - گنبد چهارشنبه شب از شرکت تعاونی مسافربری شماره ۱۵ واقع در ترمینال شرق یا تهرانپارس مسافری گیری کرد و حوالی ۴.۵ بامداد به دره ای در منطقه اوریم در سوادکوه سقوط کرد.
این سومین اتوبوسی است که در کمتر از چهار سال گذشته تاکنون در محور سوادکوه به دلیل نقض فنی سقوط می کند و در مجموع در این سه حادثه حدود ۴۰ نفر از سرنشینان  اتوبوس ها جان خود را از دست دادند.
اگرچه همزمان با این حوادث دستگاه قضایی استان مازندران از تشکیل پرونده برای بررسی ابعاد این حادثه و برخورد با مقصران احتمالی خبرداده بود، ولی تاکنون اخباری از نتایج این بررسی ها حداقل در اختیار رسانه ها قرار داده نشد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.