بر اساس این گزارش که در اختیار ایرنا قرار گرفت، میزان بدهی مشترکان شرکت توزیع برق مازندران که مناطق مرکزی و شرقی استان را پوشش می دهد، در ماههای اخیر ۶۵۰ میلیارد ریال اضافه شده است.

میزان بدهی این مشترکان پیش از این ۸۵۰ میلیارد ریال بود.

مازندران دو شرکت توزیع برق دارد که یکی با نام " شرکت توزیع برق مازندران " از گلوگاه تا انتهای غربی شهرستان آمل را پوشش می دهد و دیگری که نام " شرکت توزیع برق منطقه نوشهر " را بر خود دارد، مناطق غربی استان را تحت پوشش دارد. 

شرکت توزیع برق مازندران با یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک بیشترین میزان مصرف کنندگان برق استان را دارد .

معاون امور مشترکین شرکت توزیع برق مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین میزان بدهی مصرف برق مربوط به مشترکین خانگی با رقم ۳۸۰ میلیارد ریال است که نسبت به ابتدای سال ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

بهزاد زینتی واحدهای تجاری یا همان مغازه ها را دومین بدهکاران بزرگ شرکت توزیع برق معرفی کرد و افزود : مغازه های استان مازندران حدود ۲۵۰ میلیارد ریال به شرکت توزیع برق بدهکارند.

وی یکی از علت‌های اصلی عدم پرداخت قبوض برق را تلنبار شدن بدهی‌های چندین دوره عنوان کرد و گفت: متاسفانه وقتی مشترک چندین دوره قبض برق را پرداخت نمی کند، عملا پرداخت جمعی قبوض از توان او خارج می شود. 

زینتی افزود : البته راهکارهایی همچون تقسیط قبوض نیز ارائه می شود اما نمی‌توان این راهکار را عملی دانست.

کنتورهای غیر هوشمند مقصر اصلی

معاون امورو مشترکین شرکت توزیع برق مازندران همچنین برخوردار نبودن مشترکین خانگی و تجاری از کنتورهای هوشمند را هم در زمینه انباشت بدهی مشترکان موثر دانست و توضیح داد : با استفاده از کنتورهای هوشمند می توان در صورت عدم پرداخت یک قبض ، برق مشترک را قطع کرد که هشداری باشد تا منجر انباشت قبض های معوقه نشود.

مطالبات شرکت های توزیع برق مازندران در حالی است که به گفته مسئولان انرژی برق مازندران سالانه در استان بیش از ۷۰۰ مگاوات برق اتلاف و یا دزدی می شود.

شرکت های توزیع برق اعلام کرده اند که برای جلوگیری از سرقت اقداماتی از جمله بازرسی های دوره ای و مستمر کنتور های برق خانگی و دیگر مراکز را انجام می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.