دیدار جمعی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان شرکت کننده در یازدهمین نمایشگاه الکامپ مازندران با استاندار فرصتی بود تا آنها بتوانند مشکلاتشان را با نماینده عالی دولت در استان در میان بگذارند، نشستی که مدیران جوان شرکت های نوپای استارتاپی چنان با انگیزه درددل می کردند که گویی تاکنون همدلی برای بیان آنها پیدا نکرده بودند.

یازدهمین نمایشگاه الکامپ و پنجمین نمایشگاه فن بازار استان مازندران با حضور ۱۷۸ واحد تولیدی و شرکت آذر ماه امسال در قائمشهر برگزار شد و استاندار مازندران شامگاه یکشنبه میزبان آنها شد تا بر اساس وعده ای که قبلا داده بود " در فرصت مقتضی و به دور از دغذغه نمایشگاه داری " پای درد دل آنها بنشیند.

با وجود این که در این نشست بزرگان عرصه تولید نیز حضور داشتند، ولی بی قراری جوانان تولید کننده برای بیان مشکلات با گشاده رویی و لب فروبستن تولید کنندگان قدیمی و بزرگ همراه شد تا استاندار هم تمام وقت جلسه را در اختیار جوانترها قرار دهد.

بهانه‌های بنی اسرائیلی برای خرید تولیدات  

یکی از انتقادات و مشکلات شرکت های تولیدی مازندران با مدیریت جوانان فقدان تمایل دستگاه های اجرایی و خدماتی از تولیداتشان بوده است. 

نمایندگان این شرکت‌ها اظهار داشتند که دستگاه هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی ، شرکت توزیع برق و دیگر دستگاههای مشابه نیاز به تجهیزاتی دارند که در داخل استان مازندران تولید می شود اما آنها ترجیح می دهند مشابه خارجی آن را استفاده کرده و یا اینکه از شرکت های بزرگ استان های دیگر استفاده کنند. 

آنها اظهار داشتند بارها و بارها به این دستگاه ها مراجعه کردند ولی هر بار به بهانه های مختلف دست به سر شدند. 

بن بست تسهیلات در ایستگاه بانک‌ها 

برخی دیگر از مدیران جوان شرکت‌های دانش بنیان حاضر در جلسه نیز نسبت به توقف چندین ساله پرونده تسهیلاتی خودشان در بانک ها انتقاد کردند. 

آنها اظهار داشتند که با وجود همکاری دستگاه های اجرای و طی مراحل اداری دریافت تسهیلات تولید ، اما بانک‌ها همواره به بخش نامه های داخلی خود تکیه می کنند و از جریان انداختن پرونده ها خودداری می کنند. 

نماینده شرکت های حاضر گفتند که بهانه جویی در قبول ضامنین تسهیلات ، تملک اراضی احداث واحد تولیدی و مواردی اینچنین شایع ترین ایراداتی است که بانک ها با تکیه بر آن مانع پرداخت تسهیلات می شوند. 

همچنین به گفته نمایندگان واحد های تولیدی، گویا هیچ همنوایی و هم صدایی میان دستگاه های اداری و بانک ها وجود ندارد و بانک ها موافقت نامه های ادرات معرفی کننده را نمی پذیرند. 

دریافت مجوز صنفی و تولید با شرایط سخت

 از دیگر انتقادات شرکت های جوان تولیدی مازندران شرایط سخت برای دریافت مجوز واحد تولیدی در استان بوده است. 

به گفته آنان برای دریافت مجوز تولیدی نیاز به حدود ۱۲۰ متر فضا است در حالی که برخی تولیدات به این میزان فضا نیاز ندارند و یا امکان تهیه چنین فضایی را ندارند. 

مدیران مشکلات تولید کنندگان را شخصا پیگیر شوند

استاندار مازندران نیز در این نشست که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی همراه بود ، گفت: مدیران باید شخصا مشکلات تولید کنندگان به خصوص جوانان را پیگیری کنند. 

احمد حسین‌زادگان تاکید کرد: مسئولان و مدیران برای تولید کنندگان وقت گذاشته و به طور دقیق به مشکلات آنان رسیدگی کنند. 

وی ادامه داد: باید پل ارتباطی میان بانک ها و دستگاه های اجرایی برقرار شود تا تولید کنندگان در دست انداز مشکلات بانکی گیر نکنند. 

استاندار مازندران همچنین تمامی درخواست های تولید کنندگان را برای مطالعه و بررسی جمع آوری کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.