اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی از سال ۹۱ در کشور آغاز شد و تا یکم خرداد ماه امسال مهلت قانونی آن به پایان رسید. برابر قانون ارائه هرگونه خدمات اداری و شرکت در انتخابات منوط به کارت های جدید است.

حمید حسنی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افراد واجد شرائط سنی برای دریافت کارت هوشمند ملی را ۱۵ سال تمام اعلام کرد و افزود : از زمان اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی تاکنون ۷۴ هزار و ۸۸۴ نفر موفق به دریافت این مدرک معتبر شده اند و ۲۳ درصد باقی مانده هنوز برای دریافت کارت هوشمند ملی  اقدامی نکرده اند.

وی به افراد فاقد کارت هوشمند ملی این شهرستان توصیه کرد در صورت هرگونه کوتاهی برای دریافت این مدرک معتبر از بسیاری از مزیت ها از جمله یارانه ، سود سهام عدالت ، خدمات بانکی ، خدمات ادارات دستگاه های خدمات رسان مانند شهرداری ها ، آب و فاضلاب ، گاز و مخابرات ،مراکز بهداشتی ودرمانی بی بهره خواهند شد.

رئیس اداره ثبت احوال نوشهر گفت که با وجود اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای دریافت کارت هوشمند ملی از سوی این سازمان ولی ۲۳ درصد جامعه واجد شرایط دریافت کارت ملی در این شهرستان تاکنون برای دریافت ان اقدام نکرده اند.

وی گفت: این  موضوع در نشست های مختلف ادارات از جمله فرمانداری ، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا ، آئین عبادی سیاسی نمازجمعه ، مطرح شده است و امیدوارم که افراد باقیمانده هر چه زودتر نسبت به درخواست ان اقدام کنند.

حسنی مقدم تاکید کرد: نکته مهم تر با توجه به آنکه در اسفند ماه امسال در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم  یکی از شرائط رای دادن افراد واجد شرائط در اختیار داشتن کارت هوشمند ملی است و بنابراین مردم تا پیش از شروع این رویداد مهم نسبت به دریافت ان اقدام کنند.

پیش از این نیز بارها مسئولان و کارشناسان ثبت احوال کشور در گزارشی به رسانه ها اعلام کرده اند که کارت هوشمند ملی مزایا و کاربردهای فراوانی دارد که مهم ترین آن ها می توان به ضد جعل بودن و بارگذاری شدن  تمامی اطلاعات فردی ، هویتی و زیستی افراد ، تصدیق هویت براساس رمزعبور، امضای دیجیتال و استفاده از خدمات دولت الکترونیک ، جایگزینی مطمئن برای کارت های شناسایی فعلی و سلامت الکترونیکی اشاره کرد.

رئیس اداره ثبت احوال نوشهر گفت : متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی می توانند برای درخواست به اداره پست یا دفاتر پیشخوان دولت در این منطقه مراجعه کنند.

شهرستان نوشهر در غرب مازندران دارای ۲ اداره ثبت احوال یکی در نوشهر و دیگری در بخش کوهستانی و تاریخی کجور است.

شهرستان نوشهر به جز بخش کوهستانی و تاریخی کجور  ، ۱۲۰ هزار و ۱۷۱ نفر جمعیت دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.