علی شیرازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : براساس آمار ارزش کالاهای قاچاق توقیفی در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از  دو برابر رشد نشان می دهد به طوری که از ۲۰۷ میلیارد ریال نیمه نخست سال قبل  به ۴۳۰ میلیارد ریال در سال جاری رسید.
وی اضافه کرد : در این مدت یک هزار و ۴۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در مازندران تشکیل شد که از لحاظ پرونده های وارده نیز نسبت به مدت مشابه حدود ۱۵ درصد آمار پرونده ها افزایش نشان می دهد.
به گفته وی البسه و پوشاک با ۹۰ میلیارد ریال بیشترین کالاهای قاچاق را تشکیل دادند به طوری که ۲۰ درصد از ارزش کالاهای قاچاق در این استان مربو ط به البسه و پوشاک بود.
 شیرازی اظهارداشت : پرونده های قاچاق کالا و ارز برای برخورد قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی مازندران قرار داده شد.
در حالی در سال جاری ۲۰ درصد از ارزش کالاهای قاچاق را در مازندران البسه و پوشاک تشکیل می دهد که طبق گزارش رسمی دبیرخانه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان در سال جاری دارو و لوازم بهداشتی بیشترین کالاهای قاچاق در این استان را به خود اختصاص دادند.
براساس قانون تعزیرات حکومتی می تواند در مرحله اول یک و برای مراحل بعدی تا دو برابر ارزش پرونده های قاچاق کالا و ارز متهمان این پرونده را جریمه کند و تکرار این فعالیت اقتصادی غیر قانونی می تواند سایر جرایم از جمله پلمب محل کسب و محرومیت از فعالیت اقتصادی و حتی زندان را به دنبال داشته باشد.
براساس آمار  تعزیرات حکومتی مازندران حدود ۱۵ درصد از ۷ هزار پرونده وارده به این نهاد در نیمه نخست سال جاری مربوط به کالای قاچاق بود.
در نیمه نخست سال جاری متخلفان اقتصادی  ۱۶۹ میلیارد ریال جریمه شدند که این جرایم پس از تایید در دادگاه تجدید نظر تعزیرات حکومتی پس از ۲۰ روز  به حساب دولت واریز می شود.
۶۹۸۲/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.