هواشناسی مازندران در اطلاعیه خود از وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق و توفانی شدن دریا تا پایان روز یکشنبه هفتم مهر ماه خبر داد.

مسئول پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:  تحلیل نقشه های پیش یابی نشان می دهد که با نفوذ سامانه شمالی به این استان از  شنبه شب ششم مهرماه  هوای استان پاییزی می شود.

سید ابراهیم تاکامی مدت فعالیت این سامانه بارشی را کمتر از ۲۴ ساعت اعلام کرد و افزود : دامنه سامانه شمالی از عصر روز یکشنبه کاسته می شود و ناپایداری نیز به تدریج از این زمان به بعد کاهش خواهد یافت.
وی نتیجه نفوذ این سامانه را علاوه بر شدت بارش باران، کاهش دما ، وزش باد نسبتا شدید و مواج بودن دریای خزر اعلام کرده است.
به گفته وی، در مدت نفوذ سامانه بارشی دمای هوای در استان مازندران بین ۸ درجه در مناطق جلگه ای و تا ۱۵ درجه در ارتفاعات کاهش می یابد.

هم اکنون هوای مازندران نیمه ابری تا تمام ابری است.

دمای هوا طی چند روز گذشته در مازندرن افزایش یافت و در بعضی مناطق از جمله مناطق کوهستانی به ۳۴ درجه سانتی گراد در روز گذشته رسید.

بارندگی فردا دومین بارندگی پاییزی در این استان و نشانگر تداوم ترسالی در نخستین ماه فصل پاییز است.

بر اساس گزارش هواشناسی در سال آبی گذشته ۹۸-۹۷ حدود ۸۵۴ میلمتر باران بارید که نسبت به سال گذشته ۶۹ درصد و نسبت به دوره آماری بیش از ۳۰ درجه رشد داشت.
پیش بینی هواشناسی مازندران نشان می دهد که میزان بارش پاییزی در این استان در حد نرمال خواهد بود.

/۱۶۵۴/۶۹۸۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.