قربانعلی شیرزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: البته قبلا برای تکمیل و تحویل ۱۷۹ کلاس درس در ابتدای مهر ماه برنامه ریزی شده بود، ولی با توجه تخصیص اعتبارات کافی توانستیم ۲۰۰ کلاس درس جدید را آماده کرده و تحویل دهیم.

وی افزایش فضای پرورشی و آموزشی استان را یکی از اولویت های دولت عنوان کرد و گفت : در کنار کلاس های درس جدید، دانش آموزان مازندران اول مهر شاهد افتتاح و بهره‌برداری از هفت سالن ورزشی ، یک چشمه استخر و  ۲ واحد ساختمانی برای کانون پرروشی فکری نیز خواهند بود .

مدیرکل نوسازی مدارس با اعلام این که ۳۸ طرح عمرانی آموزشی هم اکنون تکمیل شده و آماده بهره برداری در روز اول مهر ماه است، توضیح داد: ۲۱ طرح از این تعداد به طور کامل با اعتبارات دولتی ساخته و تکمیل شد، ۱۲ طرح به صورت مشارکتی دولت و خیرین بود و پنج طرح هم کاملا توسط خیرین و مردم ساخته و تحویل شد.

شیرزاد هزینه اجرا و تکمیل این طرح ها را ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : زیربنای این فضاهای آموزشی حدود ۳۸ هزار متر مربع است.

بر اساس آمار رسمی ، در حال حاضر سرانه فضای آموزشی و پرورشی استان مازندران پنج متر مربع است در حالی که میانگین کشوری ۵.۲ متر مربع و فضای استاندارد جهانی نیز ۸.۴ متر مربع است.

بر اساس پیش بینی نوسازی مدارس مازندران به غیر از پروژه های تکمیل و تحویل شده برای اول مهر ماه ، تا پایان سال ۹۸ نوسازی مدارس استان به عنوان مجری طرح ساخت مدار و فضاهای آموزشی ۳۰ پروژه نوسازی مدارس و فضای آموزشی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش خواهد داد.

هم اکنون حدود ۱۰۰ پروژه نوسازی و تجهیز مدارس نیمه تمام دولتی در استان وجود دارد که تمامی هزینه‌های آن از سوی دولت تامین می شود.

بر اساس آمارها در پنج سال گذشته بیش از ۶ هزار کلاس درس تخریبی در مازندران شناسایی شد که از این تعداد حدود ۲ هزار کلاس نوسازی و جایگزین شدند. با این وجود از ۲۲ هزار کلاس درس موجود در در سطح استان مازندران، هنوز بیش از سه هزار کلاس درس تخریبی و فرسوده باقی مانده است که نیاز به نوسازی دارد.

مازندرا سال تحصیلی جدید را با حدود ۵۳۷ هزار دانش آموز در بیشتر از چهار هزار مدرسه آغاز می کند.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.