به گزارش خبرنگار ایرنا، کنگره کشوری قارچ شناسی که هر ۲ سال یک بار به میزبانی دانشگاهها و دانشکدههای کشاورزی برگزار می شود، امسال و در چهارمین دوره از فردا چهارم شهریور ماه به میزبانی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می شود . 

محمدعلی تاجیک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت زمان تعیین شده ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره قارچ شناسی ارسال شد که از این تعداد ۱۳۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است . 

وی با اعلام این که مقالات توسط اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و دانشکده های کشاورزی کشور و نیز فضای سبز شهرداری تهران تهیه شده است، گفت : در بررسی داوران مشخص شد که در تعدادی از مقالات بیماری های جدید قارچی گیاهان شناسایی شده است. 

دانشیار حوزه قارچ شناسی دانشگاه کشاورزی ساری افزود: با توجه به اینکه مقالات توسط محققان و قارچ شناسان استان های سراسر کشور نوشته شده است، تلاش کرده اند بیماری های قارچی نوظهور گیاهان منطقه خود را معرفی کنند ضمن این که بحث های گذشته درباره دیگر بیماری ها نیز در این مقالات مطرح شده است . 

وی با اعلام این که بر اساس آمارها ۱۰ درصد تولیدات کشاورزی با قارچ ها مورد حمله قرار می گیرند، شناسایی ، معرفی و چاره اندیشی برای مقابله با این گونه آفت را مهم ارزیابی کرد و گفت: در صورتی که مقابله صورت نگیرد بخش کشاورزی به همین میزان دچار کاهش تولید می شود.

تاجیک با اشاره به افتتاح چهارمین کنگره کشوری قارچ شناسی از فردا در مازندران ، گفت : از ۱۳۰ مقاله پذیرفته شده ، ۲۰ مقاله طی مدت برگزاری کنگره تا روز ششم شهریور ماه به صورت سخنرانی ارائه می شود و مابقی مقالات به صورت پوستر ارائه خواهد شد . 

تاجیک ارائه دستاوردهای جدید علمی در زمینه تنوع زیستی قارچ ها ، ارائه دستاوردهای جدید علمی در زمینه سیستماتیک تنوع ژنتیکی و بیوتکنولوژی قارچ ها ، ارائه نتایج پژوهش های انجام شده در زمینه عوامل قارچی بیماریگر گیاهی ، پزشکی ، دامپزشکی ، مهار زیستی ، همزیست گیاهی ، جانوری و گلسنگ ها ، ارائه نتایج پژوهش های انجام شده در زمینه قارچ های خوراکی ، صنعتی و دارویی را از محورهای این کنگره برشمرد . 

وی زمان برگزاری کنگره فوق را چهارم تا ششم شهریور ماه اعلام کرد : پرفسور "تاکاماتسو " از اساتید قارچ شناسی دانشگاه مای ژاپن مهمان ویژه این کنگره است که قرار است در این برنامه علمی مباحث جدید در این حوزه را مطرح بکند . 

۲۰۹۶/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.