به گزارش ایرنا، مراسم قرعه‌کشی لیگ دسته اول فوتبال کشور ۵ مرداد با حضور نمایندگان برخی باشگاه‌ها، مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول، دبیر سازمان لیگ و رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در آکادمی ملی فوتبال برگزار و برنامه بازی‌های هفتگی ۱۸ تیم حاضر در این مسابقات مشخص شد. 
تیم فوتبال خونه‌به‌خونه که بیش از یک سال است گرفتار حاشیه‌های مدیریتی شده، طبق جدول رقابت‌ها در هفته نخست رقابت‌ها، یعنی ۲۶ مرداد باید از تیم فوتبال کارون اروند خرمشهر میزبانی کند، اما آن چه که از آخرین وضعیت این تیم به چشم می‌خورد خبری از برنامه‌ریزی برای برگزاری این بازی توسط مدیران این باشگاه نمی‌دهد. با این حال وجود نام خونه‌به‌خونه در قرعه‌کشی مسابقات لیگ دسته اول این پرسش را ایجاد می‌کند که آیا مالک خونه‌به‌خونه راضی به ادامه فعالیت شده یا این که انتقال امتیاز تیم صوت پذیرفته است؟ اما هر دو پاسخ منفی است. ماجرا این است که جدال‌های بین مالک باشگاه و مسئولان استان و اعلام انصراف از تیمداری توسط حسن‌زاده برای سازمان لیگ نمی‌تواند معیار تصمیم‌گیری باشد. 
انصراف شفاهی معتبر نیست 
مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول با بیان این که مسائل مدیریتی و حقوقی تیم‌ها بر اساس مکاتبات رسمی انجام می‌شود، گفت: ما باید برای هر موضوع مدیریتی و حقوقی در مورد تیم‌ها روال قانونی اداری را طی کنیم. تا کنون حتی یک مکاتبه رسمی یا نامه معمولی به سازمان لیگ و فدراسیون مبنی بر این که باشگاه خونه‌به‌خونه قصد فروش امتیاز دارد فرستاده نشده و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ فقط در رسانه‌ها این مسائل را می‌شنوند.  
فریبرز محمودزاده افزود: این که مالک باشگاه خونه‌به‌خونه مایل به تیمداری نیست و قصد فروش امتیاز را دارد تا زمانی که به واسطه مکاتبه رسمی از سوی مسئولان خونه‌به‌خونه یا هیأت فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان به سازمان لیگ اعلام نشود نمی‌توانیم ملاک تصمیم‌گیری قرار دهیم. با این حساب آیا می‌توان تیمی را از قرعه‌کشی حذف کرد؟ سازمان لیگ کار خودش را طبق وظایف انجام می‌دهد، اما برای این وضعیت هم راه حلی اندیشیده شده است. 
وی با اشاره به کناره‌گیری تیم‌های نفت تهران و سیاه‌جامگان مشهد در فصل گذشته لیگ آزادگان پس از آغاز رقابت‌ها، اظهار داشت: کناره‌گیری این دو باشگاه در فصل گذشته پس از آغاز بازی‌ها مسابقات دسته اول را زیر سئوال برد و برنامه بازی‌ها را با چالش مواجه کرد. در واقع این خلاء قانونی وجود داشت و امسال سازمان لیگ با یک مصوبه درست این خلاء را برطرف کرد. 
همان طور که محمودزاده اشاره کرد، پارسال تیم نفت تهران پس از غیبت در دو بازی نخست فصل، طبق قانون به دو رده پایین‌تر سقوط کرد. تیم سیاه‌جامگان نیز به دلیل انجام نشدن برخی امور اداری مجوز حضور در رقابت‌ها را کسب نکرد و پس از این که در دو بازی حضور نیافت از دور رقابت‌ها کنار گذاشته شد تا تعداد تیم‌های لیگ آزادگان از ۱۸ تیم به ۱۶ تیم کاهش یابد و اختلالی در جدول بازی‌ها ایجاد شود. هر دو تیم با رأی کمیته انضباطی به دسته سوم فوتبال کشور سقوط کردند. 
اولتیماتوم با مهلت قانونی 
این مسئول گفت: طبق مصوبه جدید هیأت رئیسه سازمان لیگ، همه تیم‌ها باید ۱۰ روز پیش از آغاز رقابت‌ها همه امور اداری مد نظر سازمان لیگ را انجام دهند و در غیر این صورت اجازه حضور در بازی‌ها را نخواهند داشت. با توجه به این که رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور ۲۶ مرداد آغاز می‌شود، ۱۶ مرداد آخرین مهلت برای انجام کارهای اداری باشگاه‌هاست. اما خونه‌به‌خونه تا کنون هیچ اقدامی برای حضور در لیگ آزادگان انجام نداده است. 
محمودزاده افزود: اگر باشگاهی تا ساعت ۱۱ و ۵۹ دقیقه روز ۱۶ مرداد مدارک و قراردادهای ۱۴ بازیکن را به ثبت نرساند و کارت شرکت در مسابقات دریافت نکند، طبق مصوبه سازمان لیگ از دور رقابت‌ها کنار گذاشته می‌شود و آخرین تیم سقوط کرده فصل گذشته لیگ آزادگان به لیگ دسته دوم جایگزین تیم حذف شده می‌شود و به لیگ دسته اول برمی‌گردد. تیم حذف شده هم طبق آیین‌نامه به دو رده پایین‌تر سقوط می‌کند. 
مسئول برگزاری مسابقات لیگ آزادگان که اهل مازندران است، گفت: خونه به خونه تنها نماینده مازندران در لیگ دسته اول است، اما به نظر می‌رسد مسئولان استان، هیأت فوتبال، اداره کل و مدیران خونه‌به‌خونه این مصوبه را جدی نگرفته اند در حالی که مصوبه قطعاً و بدون هیچ اغماضی اجرا می‌شود.

تعیین تکلیف پیش از ۱۶ مرداد 
آن چه که اهمیت تعیین تکلیف برای خونه‌به‌خونه را بیشتر می‌کند حذف امتیاز کامل تیم است. به عبارتی دیگر حتی در صورت انتقال و فروش امتیاز تیم هم اگر تا زمان اعلام شده مسائل اداری انجام نشود، تیم فروخته شده با مالکیت و نامی دیگر هم از لیگ کنار گذشته می‌شود و باید در لیگ دسته سوم حضور یابد. به همین دلیل محمودزاده تأکید می‌کند که حتی اگر قرار است این تیم واگذار شود باید همه مراحل واگذاری تا پیش از ۱۶ مرداد اتفاق بیفتد و قرارداد ۱۴ بازیکن نیز ثبت شود. در واقع تیم خریداری شده نیز اگر ۱۰ روز پیش از آغاز لیگ آزادگان، یعنی پایان روز ۱۶ مرداد قرارداد ۱۴ بازیکن را ثبت نکند به دسته سوم سقوط خواهد کرد. این قانون برای سایر رده‌های لیگ فوتبال کشور نیز اجرا می‌شود. 
شرایط کنونی خونه‌به‌خونه نشان می‌دهد که هیچ برنامه‌ای برای حضور این تیم در لیگ دسته اول تدارک دیده نشده و تیم مانند فصل گذشته که تا هفته نخست بازی‌ها حضورش در لیگ در پرده‌ای از ابهام قرار داشت، امسال نیز چنین وضعیتی دارد. خونه‌به‌خونه پارسال نیز در شرایطی مشابه قرار داشت و حتی دیدار خانگی هفته نخست را در مقابل ملوان حضور نیافت، اما امسال شرایط متفاوت است و این تیم در آستانه سقوط به دسته سوم قرار دارد. 
محمودزاده نیز در مورد بلاتکلیفی خونه‌به‌خونه به برپا نبودن تمرینات این تیم گفت: خونه‌به‌خونه اکنون در فاصله ۱۷ روز مانده به آغاز لیگ و ۷ روز مانده تا زمان انجام امور اداری، نه تمرینی دارد و نه از نظر قانونی بازیکنی در آن عضو است.  
گام‌های بی‌نتیجه 
خونه‌به‌خونه پس از این که توانست در فصل گذشته با وجود چالش‌های مالی و کم شدن حمایت‌های مالک تیم، امتیاز حضور در لیگ آزادگان را حفظ کند، عملاً به باشگاهی تعطیل تبدیل شد و مدتی بعد هم مالک باشگاه که از اردیبهشت ۱۳۹۷ ساز جدایی از دنیای فوتبال را کوک کرده بود، رسماً اعلام کرد امتیاز خونه‌به‌خونه را قرار است واگذار کند، تصمیمی که تا مرز انجام معامله هم پیش رفت و تصاویری از انجام معامله بین «قاسم حسن‌زاده» و خریدار جدید تیم از استان خراسان شمالی نیز در فضای مجازی منتشر شد. اما این تصمیم با واکنش مسئولان هیأت فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان و استانداری مازندران مواجه شد و هیأت فوتبال مازندران اعلام کرد با توجه به این که انتقال تیم‌ها باید با موافقت و مجوز کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان انجام شود، این خرید و فروش اعتبار قانونی ندارد. 
پس از آن برخی مسئولان استان مذاکراتی را با مالک باشگاه خونه‌به‌خونه انجام دادند تا برای ادامه فعالیت در استان راضی شود. در نهایت حدود یک ماه پیش پای علی‌اکبر جعفرنژاد و پیمان منیری دو خریدار جوان به باشگاه باز شد. خبرهایی مبنی بر قطعی شدن انتقال امتیاز خونه‌به‌خونه به این دو جوان متمول در رسانه‌ها انتشار یافت و تصاویر حضورشان در بابل نیز در فضای مجازی منتشر شد. با این که یک ماه پیش اعلام شده بود کار انتقال امتیاز به پایان رسیده و حتی قرار است نام تیم نیز تغییر کند و مدیریت جدید برای آماده‌سازی تیم دست به کار شود، باز هم اتفاقی نیفتاد. 
 مالک خونه‌به‌خونه همچنان بر انصراف از تیمداری اصرار دارد و مسئولان استان نیز تأکید می‌کنند که اجازه خروج تیم از مازندران را نمی‌دهند. تا جایی که حسن‌زاده عنوان کرده از مسئولان استان بابت این موضوع و بلاتکلیفی ایجاد شده برای خودش شکایت خواهد کرد.  
    ۹۹۲۷/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.