به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین حسن نژاد در این مراسم که در بابل برگزار شد ، از هنر به عنوان بهترین ابزار برای آگاهسازی جامعه یاد کرد و گفت : برای گفتن و شنیدن حتما به زبان نیاز نداریم و باید از همه ابزارها استفاده کنیم و هنرها از جمله سینما به ما کمک می کنند تا مفاهیم را انتقال دهیم.
وی گفت : امروز سخت نیاز به شنیدن و گفتن برای رسیدن به رشد آگاهی داریم و نقش هنر در این زمینه فوق العاده اهمیت دارد.
او با اظهار این که هنر یک زبان بین المللی است و بهتر از هر ابزار دیگری می تواند روابط میان ملت ها را گسترش داده و مستحکم سازد ، گفت : این که تنها در جشنواره ای مانند وارش سه هزار و 300 اثر ارسال می شود که نیمی از آن خارجی است ، یعنی این که جشنواره وارش مرزهای کشور را در نوردید.
وی با قدردانی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان جشنواره ، افزود : به تمام کسانی که این رویداد را رقم زدند درود می فرستم ، چون در این جشنواره با ملت های دیگر حرف زدیم و ان ها هم با ما حرف زدند.
حسن نژاد گفت : از طرف استاندار و به نوبه خودم از همه دست اندرکاران و همه مقامات استانی و شهرستانی سپاسگزاری می کنم و امیدوارم همه ما مسئولان بتوانیم برای فراهم کردن این فرصت های گفتن و شنیدن وقت بیشتری بگذاریم.
معاون استاندار مازندران همچنین ابراز امیدواری کرد که دهمین دوره جشنواره بین المللی وارش با قدرت محتوایی بیشتر برگزار شود.
** رویداد فرهنگی چند جانبه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در این مراسم بر لزوم استمرار برگزاری جشنواره فیلم وارش تاکید کرد.
محمود شالویی با بیان این که مازندران میزبان یک رویداد فرهنگی هنری چندجانبه و گسترده بود و تداوم این جشنواره می تواند به بالندگی فرهنگ و هنر کمک کند، گفت : وقتی دبیرخانه و زیرساخت‌ ها آماده باشد دلیلی برای برگزار نشدن چشنواره وجود ندارد.
وی از همه مسئولان استانی و شهرستانی بابت حمایت از جشنواره قدردانی کرد و افزود : حتی امروز در نماز جمعه امام جمعه محترم بابل از برگزار کنندگان جشنواره تقدیر کرد که نشان می دهد جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.
رییس شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره وارش اظهار داشت: علاوه بر سطح کمی جشنواره که با دریافت بیش از 3 هزار و 300 اثر نشان داد جشنواره ای معتبر است ، سطح کیفی جشنواره نیز به استناد اظهارات کارشناسان و داوران بالا بوده است.
شالویی افزود : وارش همان طور که به آداب و رسوم پرداخته است در دوره های بعدی اشتراکات فرهنگی بیشتری را مد نظر قرار خواهد داد.
وی ادامه داد : جشنواره وارش فقط در حوزه سینما فعالیت نکرد و اگر چه مهم ترین بخش آن سینما بود، ولی برنامه های جانبی هنری مهمی داشت که اهمیت زیادی داشتند.
شالویی گفت: کارگاه های تخصصی، راه اندازی گالری ها و اجرای بخش آیین های بومی نشان می دهد فصل جدیدی از جشنواره وارش آغاز شده که به همت هنرمندان و مسئولان در دوره های آتی ادامه خواهد یافت.
دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش نیز در سخنانی کوتاه ضمن خیر مقدم به مهمانان خارجی و داخلی گفت: وارش حاصل غیرت تعدادی از جوانان بابل و شهرهای مختلف مازندران است که غیرتمندانه ایستادند و به ما کمک کردند تا جشنواره برگزار شود.
مهدی قربانپور افزود : امیدوارم که این جشنواره آغازی برای برگزاری باشکوه دهمین دوره وارش باشد.
** حاشیه های هم تراز با اصل
کیوان ساکت موسیقیدان و نوازنده برجسته تار نیز یکی از مهمانان جشنواره بود که در بخشی از مراسم روی صحنه حاضر شد و قطعاتی از موسیقی ایراتی را اجرا کرد.
مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با حضور مسئولان و تعداد زیادی از هنرمندان و فعالان فرهنگی کشور و استان در مجتمع فرهنگی هنری وارش آغاز شد.
این مراسم با اجرای محمدرضا شهیدی فر و پخش ویدئوهایی از روزهای برگزاری جشنواره و بخش های مختلف جشنواره وارش آغاز شد.
همچنین در بخشی از این مراسم از فرشاد فداییان مستندساز بر جسته اهل مازندران به دلیل یک عمر فعالیت مستمر در سینمای مستند هم قدردانی شد . در جشنواره وارش بخشی به اکران فیلم های بومی فرشاد فداییان اختصاص داشت.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور از 9 اردیبهشت در بابل، ساری و رامسر آغاز شد و تا امروز ادامه داشت.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.