روابط عمومی دادگستری مازندران روز شنبه اعلام کرد که برای آزادی این زندانیان ، بانک های صادرات ، تجارت ، ملی و ملت 53 میلیارد ریال وام با سود چهار درصد پرداخت کردند.
مصوبه این بانک ها برای پرداخت وام ارزان قیمت جهت آزادی زندانیان غیرعمد 60 میلیارد ریال بود.
بنابر این گزارش ، ستاد دیه کشور هم علاوه بر کمک پنج میلیارد و 740 میلیون ریالی ، افزون بر پنج میلیارد و 510 میلیون و 850 هزار ریال وام بلاعوض از محل منابع استانی سال 97 برای آزادی محکومین جرایم غیر عمد در نظر گرفت.
علاوه بر این ، از محل صندوق تامین خسارت های بدنی نیز 17 میلیارد و 982 میلیون ریال وام بدون بهره برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در مازندران پرداخت شد.
بررسی خبرنگار ایرنا نشان می دهد پارسال به طور میانگین برای آزادی هر زندانی جرایم غیرعمد اندکی بیشتر از 45 میلیون تومان در قالب کمک های بلاعوض ، تسهیلات بدون بهره و یا ارزان قیمت هزینه شده است.
اداره کل زندان های مازندران خرداد ماه سال پیش اعلام کرده بود که بیش از 600 نفر از زندانیان استان را بدهکاران مالی ای تشکیل می دهند که به صورت غیرعمدی مرتکب جرایم مختلف شدند .
مهریه ، ورشکستگی مالی غیر کلاهبرداری ، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائمی غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین طرف مقابل و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند.
بر اساس گزارش های رسمی سال گذشته ، 200 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در مازندران بدهی بیش از 2 میلیارد ریالی دارند که با توجه به بالا بودن میزان بدهی و رو به افزایش بودن آمار این دسته زندانیان ، ستاد دیه قادر به جمع آوری کمک برای آزادی این افراد نیست .
کمک های مردمی برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد به دو صورت واریز به حساب اعلام شده از سوی ستاد دیه و یا شرکت در جشن گلریزان جمع آوری می شود. این جشن ها هر ساله در چند مرحله بویژه در ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی سال برگزار می شود.
خیرین مازندرانی در ماه رمضان سال پیش تنها در یک شب با اجرای برنامه گلریزان در ساری مبلغ 355 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرده بودند.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.