ابراهیم بازیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : از این تعداد واحدهای مسکونی ، یک سوم تخریب و نیاز به ساخت دوباره آنها است و دو سوم دیگر نیاز به تعمیرات جزیی و کلی دارند .
وی بیشترین خسارت های وارده را به مسکن مددجویان استان های لرستان و خوزستان عنوان کرد و ادامه داد : ساخت و تعمیر این منازل با اعتبارات دولتی و تسهیلات قرض الحسنه و مشارکت های مردمی انجام می شود .
مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور اظهار داشت : تلاش بر این است تا تعمیرات این واحدها طی سه ماه و احداث آنها هم ظرف 9 ماهه انجام شود تا هر چه زودتر این افراد صاحب سقف شوند .
وی با اشاره به پایان عملیات ساخت 10 هزار مسکن مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده کرمانشاه ، ادامه داد : امسال و با شعار ' یک یا حسین دیگر ' ساخت مسکن مددجویان سیلزده نیز به سرعت انجام می شود .
به گفته بازیان با توجه به فروکش کردن سیلاب در استان مازندران ، عملیات ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد در این استان آغاز شده است .
بیشتر از یکصد واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در مازندران در سیلاب های اخیر خسارت دید و همچنین یکصد و 30 طرح اشتغال مددجویان این نهاد نیز بیش از 10 میلیارد ریال خسارت دید .
** ساخت 80 هزار مسکن در سال 98
مدیر دفتر مسکن کمیته امداد کشور برنامه امسال این نهاد را شکستن صف انتظار برای صاحب خانه شدن مددجویان عنوان کرد و گفت : برای این منظور برنامه ریزی شده است که امسال 80 هزار خانوار زیر پوشش این نهاد از خدمات خرید ، احداث و تعمیرات مسکن برخوردار شوند .
وی اضافه کرد : یکهزار میلیارد تومان به صورت کمک و مشارکت در قالب تسهیلاتی همچون قرض الحسنه برای این منظور صرف خواهد شد .
بازیان گفت : همچنین امسال تمام ایتام زیر پوشش این نهاد با کمک کمیته امداد مسکن مناسب برای آنها تامین می شود که این کمک ها در قالب کمک به رهن ، اجاره ، خرید و احداث بنا می باشد .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.