به گزارش خبرنگار ایرنا ، شایعه بیماری و بستری شدن علامه از عصر دیروز یکشنبه در فضای مجازی منتشر شد و به دنبال آن صبح دوشنبه نیز یکی از خبرگزاری های داخلی به نقل از منابع خود مدعی شد که ' استاد علامه حسن زاده آملی به دلیل کاهش سطح هوشیاری به یکی از بیمارستان های آمل و به بخش آی سی یو منتقل شده است .'
محتوای مطالب منتشر شده در فضای مجازی دقیقا همان اطلاعاتی است که فروردین ماه سال گذشته به دنبال کسالت علامه و بستری شدنش در یکی از بیمارستان های شهر آمل در رسانه های رسمی منتشر شده بود و ظاهرا فروردین ماه امسال دستمایه شیطنت برخی در فضای غیر رسمی رسانه ای قرار گرفت.
دکتر محسن آسوری که از اعضای تیم پزشکی علامه حسن زاده آملی در شهرستان آمل است ، شامگاه دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که بیماری علامه شایعه ای بیش نبوده و ایشان در سلامت کامل به سر می برند.
وی افزود : این شایعه پراکنی که از فضای مجازی شروع شده و متاسفانه به صورت غیر حرفه ای در یکی از خبرگزاری های داخلی هم منتشر شد ، نتیجه کار غیر حرفه ای است که نه تنها منجر به تشویش اذهان عمومی شده ، بلکه به رسالت والای خبرنگاری نیز آسیب می زند.
دکتر آسوری با بیان اینکه اینگونه شایعه پراکنی بشدت اعضای خانواده علامه را نیز نگران و مضطرب کرده است ، گفت : این نخستین بار نیست و چند سالی است که شاهد اینگونه شایعه پراکنی برای جلب توجه افکار عمومی و جذب مخاطب توسط برخی ها در فضای مجازی و واقعی هستیم.
وی افزود : خبر را ابتدا یکی از کانال های تلگرامی شهرستان آمل بر اساس شیطنت منتشر کرد و استناد به آن در یکی از رسانه های رسمی نیز به آن دامن زد.
علامه حسن زاده آملی فروردین ماه سال گذشته به دنبال کسالت و ضعف بدنی به بیمارستان امام رضا (ع) آمل منتقل شده بود که در همان زمان هم بعضی از رسانه ها ابتدا در باره احتمال بیماری قلبی علامه گمانه زنی کرده بودند ، ولی با بررسی های انجام شده توسط یک تیم مجرب و تخصصی این گمانه زنی رد شد.
حسن طبری آملی مشهور به حسن حسن‌زاده آملی و علامه حسن‌زاده آملی سال 1307 در روستای ' ایرا ' از توابع بخش لاریجان آمل متولد شد. وی فیلسوف متاله ، روحانی مجتهد ، عارف ، اخترشناس و مدرس دروس حوزوی است.
آیت الله حسن زاده آملی را علامه ذوالفنون و علامه دهر نیز می‌نامند چون در ادبیات، علوم غریبه، ریاضی، هیئت و طب تبحر و از خود اشعار حکیمانه‌ای نیز دارد.
علامه حسن زاده آملی، به غیر از زبان فارسی و زبان مازندرانی به زبان فرانسوی و عربی نیز تسلط دارد. اشعاری نیز به زبان‌های فارسی، طبری و تازی سروده ‌است.
9919/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.