به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین حسن نژاد سورکی روز شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران که به میزبانی فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن برگزار شد، افزود : در سال های اخیر زیرساخت های گردشگری استان با توجه به میزان حضور گردشگران از رشد قابل توجهی برخوردار بوده اما در عین حال مشکلات این بخش نیز افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه غرب مازندران پیشانی گردشگری استان است، اظهار داشت: حضور انبوه و بی اثر مسافران و گردشگران فایده ای برای استان ندارد و باید به دنبال ساماندهی و ارتقاء گردشگری در مازندران باشیم که این امر تنها با اقدامات فرهنگی و اجتماعی از سوی سمن ها قابل انجام است.
حسن نژاد سورکی با انتقاد از ویلاسازی های صورت گرفته درغرب مازندران ، خاطرنشان کرد : اگر روزی در تمامی ویلاهای ساخته شده اسکان دائم صورت گیرد ، در ارائه خدمات با توجه به امکانات و زیر ساخت های موجود با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی تصریح کرد: چهره بسیاری از شهرهای غرب مازندران به نسبت یک دهه گذشته تغییر یافته اما متاسفانه هیچگونه توسعه ای را در این منطقه شاهد نیستیم و همین مسئله بر نارضایتی های عمومی افزوده است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تاکید کرد : فروش زمین برای احداث ویلا یک تهدید بشمار می رود که اقتصاد منطقه را به مخاطره انداخته است.
وی افزایش مصرف بنزین در غرب مازندران را نشانه حضور گسترده مسافران و گردشگران ندانست و افزود : افزایش مصرف بنزین مربوط به پدیده جدید گذراندن اوقات فراقت در خودرو است و بسیاری از مسافران و گردشگران به این مسئله عادت کرده اند.
حسن نژاد سورکی با بیان اینکه در فضای گردشگری با ناهنجاری ها برخورد می شود ، گفت : گرانفروشی یک فعالیت ضد گردشگری است که به اقتصاد این صنعت لطمه وارد می کند و بنابراین باید ذهنیت بازار نسبت به مسافران و گردشگران تغییر یابد.
وی ایجاد امنیت و ترافیک روان برای گردشگران را ضروری دانست و اظهار داشت : متاسفانه 70 درصد تصادف های صورت گرفته در مازندران توسط افراد بومی بوده که نشان می دهد در فرهنگ ترافیکی با مشکل جدی مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 25 میلیون خودرو در جاده های استان تردد می کنند خاطرنشان کرد : غرب مازندران با جمعیت 700 هزار نفری ، در ایام نوروز میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر است که با امکانات منطقه ای خدمات ملی ارائه می دهند.
به گفته معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ، با توجه به اینکه شرق استان مازندران درگیر سیلاب شدید بود اما در حوزه گردشگری کارها تعطیل نشده و اقدامات خوبی در جهت جذب مسافر و گردشگر صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد شب اقامت مسافران در استان مربوط به غرب مازندران است ، پیشنهاد کرد که دبیرخانه ستاد سفر در حوزه غرب مازندران تشکیل شود .
وی تصریح کرد : متاسفانه از قابلیت های گردشگری استان به خوبی استفاده نمی شود و همین مسئله سبب شده تا جاذبه های گردشگری محدود باشد.
حسن نژاد سورکی یادآور شد : مرکز تحقیقات مرکبات رامسر یا باغ ها و کارخانه های چای غرب استان می تواند یکی از جاذبه های بسیار خوبی برای مسافران باشد اما متاسفانه نادیده گرفته شده است.
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.