به گزارش خبرنگار ایرنا ، محور هراز برای چندمین بار است که در روزهای ابتدایی سال 98 مسدود می شود و عمده دلایل آن بارش سنگین برف و ریزش کوه بود.
روز گذشته نیز این محور برای دهها ساعت به دلیل ریزش سنگ از کوه در محدوده منظریه و خسارت به چندین خودرو مسافران ، مسدود شد.
فرمانده پلیس راه مازندران شامگاه سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: عصر امروز جاده هراز به دلیل بارش سنگین برف حد فاصل آب اسک تا امامزاده هاشم و احتمال ریزش کوه مسدود شد.
سرهنگ علیرضا قدمی افزود: این اقدام پیشگیرانه خطر جدی بزرگ را از گوش مسافران و مردم عبور داد زیرا پس از مسدود شدن این محور دقایقی پیش چندین سنگ به بزرگی حدود 15 تن از ارتفاعات به درون جاده سقوط کرد که عملا محور را بست.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در این اتفاق خسارتی به کسی وارد نشد ، اظهار داشت: احتمالا این محور تا عادی شدن شرایط جوی و همچنین پاکسازی مسیر مسدود بوده و تردد از محور های جایگزین انجام می شود.
محورهای کندوان و سوادکوه نیز در روزهای اخیر به دلیل احتمال ریزش سنگ در چندین نوبت مسدود شد.
مازندران با دارا بودن سه محور شریانی با پایتخت کشور از جمله استانهایی است که راه های ارتباطی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
این استان 11 هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که 3 هزار کیلومتر آن جاده اصلی است و محور هراز پرترافیک ترین محور استان و کشور محسوب می شود که در فصل زمستان با ریزش سنگ از دامنه کوه مواجه است.
جاده هراز یکی از پرترافیک ترین محورهای کشور محسوب می شود که روزانه 70 هزار دستگاه خودرو در این محور تردد می کنند و در دولت تدبیر و امید بیش از نیمی از این محور چهار خطه شد.
9919/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.