به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید علی آقامیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : مازندران به اندازه کافی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند و وارد کردن مشکل جدید بر این مردم روا نیست.
وی راهکار حل مشکل کم آبی در کویر مرکزی ایران را مصرف بهینه از یک سو و تغییر الگوی کشت از سوی دیگر دانست و پیشنهاد کرد : به جای لحاظ کردن هزینه و اعتبار زیاد برای انتقال آب دریای خزر که سبب کویر کردن مازندران می شود ، همین هزینه را در سمنان سرمایه گذاری کنند تا مشکلشان حل شود.
عضو شورای شهر ساری توضیح داد : بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم ، سمنان در بخش آب آشامیدنی مشکل ندارد و برای رفع مشکل کشاورزی سمنان هم انتقال آب خزر اقدام عاقلانه ای نیست بلکه زیان آور بوده و از لحاظ اقتصادی هم صرفه نخواهد داشت.
وی گفت : تمامی کارشناسان هشدار داده اند که انتقال آب دریای خزر ، مشکلات اجتماعی و زیست محیطی به دنبال خواهد داشت و همان بلایی بر سر خزر خواهد آمد که بر سر دریاچه ارومیه آمده است.
آقامیری با تاکید بر این که مازندران از مشکلات عدیده در زمینه های مختلف رنج می برد ، افزود : جنگل مازندران به 2 دلیل عامل انسانی و بیماری های درختان در حال تخریب است ، ولی مسئولان به جای حل کردن مشکلات اینچنینی استان ، طرح هایی ارائه می دهند که مازندران را تبدیل به کویر خواهد کرد.
وی با اعلام این که جنگل مازندران تخریب و دریا به زباله دانی تبدیل شده است ، گفت : در حالی که با مهاجرت های جمعیتی به مازندران مواجه هستیم ، نباید به جای حل مشکلات به دنبال اجرای طرح هایی باشیم که موجب تخریب بیشتر طبیعت مازندران می شود.
آقامیری به میزبانی مازندران از دستکم 50 میلیون گردشگر در سال اشاره کرد و افزود : در حال حاضر شاهد هستیم گردشگرانی از دیگر استان ها، اراضی روستاییان را خریداری کرده و با خوش نشینی، از امکانات روستا، بهره می برند و هزینه ای نمی پردازند.
وی خواستار توجه جدی تر مسئولان کشوری به مسایل و مشکلات مازندران شد و توضیح داد : همین سال زراعی گذشته بخش زیادی از زمین های پایین دست مازندران به خاطر کمبود آب زیر کشت برنج نرفت و کشاورزان ما انتظار دارند دغدغه اشان دیده شود.
عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه نمایندگان دیگر استان ها به دلیل منافع شخصی به طرح های اینچنینی رای می دهند ، گفت : آسیب های این طرح ها برای مردم مازندران است.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.