کارشناس این مرکز روز شنبه به خبرنگار گفت که بارش برف از بامداد امروز در محور کندوان آغاز شده و هم اکنون در محدوده هزار چم تا انتهای دهانه جنوبی تونل کندوان در حال باریدن است.
مهدی غلامیان افزود: در حال حاضر نیروهای راهداری جاده کندوان مشغول نمک پاشی و پاک سازی محور از برف هستند اما شدت بارش به اندازه است که تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.
وی همچنین اعلام کرد که از دقایقی پیش بارش سنگین برف در جاده هراز در محدوده سه راهی لاسم تا گالری امام زاده هاشم آغاز شده است.
کارشناس راهداری با اعلام این که شرایط جوی در محور های فیروزکوه و کیاسر نیز مه آلود و ابری است پیش بینی کرد که تا ظهر امروز تمامی محور های کوهستانی مازندران شاهد بارش سنگین برف باشند.
وی با درخواست از رانندگان برای به همراه داشتن تجهیزات زمستانی بخصوص زنجیر چرخ هنگام تردد در مناطق کوهستانی مازندران ، گفت که در باقی محور های مواصلاتی استان بارش شدید باران مشاهده می شود و لازم است رانندگان با احتیاط و با حفظ فاصله قانونی حرکت کنند.
غلامیان همچنین با بیان اینکه پلیس راه محور های مواصلاتی جلوی تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ را خواهند گرفت، از رانندگان بدونزنجیر چرخ خواست تا در این زمینه به پلیس راه اسرار نکنند.
هواشناسی نیز پیش بینی کرده که سامانه سرد بارشی که روز گذشته وارد استان شد، تا اوایل روز یکشنبه مهمان استان مازندران است.
در حال حاضر آلاشت و سیاه بیشه با 2 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و گلوگاه با 10درجه درجه گرم ترین نقاط استان مازندران هستند.
استان مازندران دارای حدود 11 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است که از این میزان حدود سه هزار کیلومتر جاده اصلی استان محسوب می شود.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.