به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محمدپور عمران روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان افزود: برابر مصوبه دولت گوشت مرغ باید با قیمت هر کیلوگرم 11 هزار و 500 تومان به دست مصرف کنندگان برسد.
وی با اعلام این که وظیفه تنظیم بازار شب عید بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده است، گفت: بر اساس مصوبه دولت تمامی دستگاهها باید با جهاد کشاورزی در زمینه تنظیم بازار شب عید همکاری داشته باشند.
محمدپور وضعیت موجودی کالاهای اساسی در مازندران برای شب عید را رضایت بخش توصیف کرد و افزود: تعاون روستایی 26 هزار تن پرتقال را برای تامین نیاز شب عید کل کشور ذخیره کرده است که برای استان مازندران 500 تن پرتقال و 600 تن سیب سهمیه تعیین شده است.
وی گفت: 9 هزار تن ذرت ، هشت هزار و 400 نن سویا و یکهزار و 800 تن جو از محل ذخیره سازی در اختیار شرکت پشتیبانی دام قرار گرفته است تا بتواند تنظیم قیمت بازار شب را در دست داشته باشد.
مدیرکل صنعت مازندران افزود: 157 تن شکر نیز برای توزیع شب در اختیار شرکت غله منطقه 2 قرار گرفت که در سراسر استان توزیع خواهد شد.
وی همچنین از اختصاص 2 هزار حلقه لاستیک سنگین تا چند روز آینده به استان خبر داد و گفت که بر اساس سیاست های دولت، لاستیک خودروهای سنگین به میزانی باید در بازار توزیع شود تا بازار اشباع و تا شب عید موضوع حواله لاستیک منتفی شود.
** پرونده 200 میلیارد ریالی گران فروشی
مدیرکل صنعت مازندران همچنین از تشکیل 40 فقره پرونده مهم تعزیراتی در استان به ارزش 200 میلیارد ریال خبر داد و گفت که این سنگین ترین پرونده تعزیراتی در کل کشور است.
وی افزود: این پرونده ها به علت گران فروشی و کم فروشی تشکیل شده است و این روند برای پایبندی همه فروشگاهها به مصوبات تنظیم بازار ادامه دارد.
محمدپور به شهروندان توصیه کرد تا با خرید از مراکز معتبر و قابل نظارت با دستگاهها و نهادهای متولی برای تنظیم بازار شب عید و جلوگیری از گران فروشی و کم فروشی همکاری کنند.
وی گفت: شهروندان بهتر است از بازار هایی خرید کنند که از طریق اتاق اصناف کنترل می شود و یا از فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای خرید نمایند که امکان کنترل و نظارت بر آنها بیشتر است.
مدیرکل صنعت مازندران گفت: البته گشت مشترک تعزیرات ، اتاق اصناف، صنعت و معدن ، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار شب عید چند برابر خواهد شد تا نظارت و اشراف کامل بر بازار داشته باشیم و در صورت هر گونه مشاهده تخلف برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: مهم ترین مشکل در مازندران فقدان موازنه عرضه با تقاضای کالاهای یارانه ای و عدم تامین کامل نهاده هایی است که با عرض چهار هزار و 200 تومان وارد می شوند.
محمدپور شبکه توزیع را هم در مازندران دارای مشکل از جمله در نظارت پذیری دانست و توضیح داد: متاسفانه این مسایل سبب می شود تا کالاها با فاصله قیمتی با ارز دولتی به دست مشتری برسد.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.