مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به آمار 12 میلیونی جوانان در شرف ازدواج کشور گفت: روند ازدواج در کشور اکنون 6 درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد برکاتی چهارشنبه در همایش آموزشی مربیان با موضوع آموزش های همگام با ازدواج در ساری افزود: کاهش ازدواج، روند افرایشی طلاق، فاصله ازدواج تا فرزندآوری و فرزند دوم از چالش های مهم در  جمعیت کشور است.

وی با اشاره به امار سالمندی کشور، این امار را 9 و دو دهم درصد اعلام کرد و گفت: جلوی رشد جمعیت گرفته شده و اکنون درصد افراد میانسال بین 30تا 60 سال، 44 درصد است.

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اعلام اینکه اکنون میلیون از جوانان کشور در شرف ازدواج هستند؛ یادآور شد: اگر بر روی ازدواج جوانان سرمایه گذاری کنیم و شغل و مسکن حداقلی آنان فراهم شود؛ شاهد رشد مناسبی در ازدواج خواهیم بود.

برکاتی گفت: اکنون روند ازدواج در کشور 6درصد است و این در حالی است که در سال 96 این روند ازدواج 8درصد و در سال 87تا 96 روند ازدواج کشور 30درصد بود و در مازندران هم همین آمار و ارقام، صدق می کند.

وی افزود: براساس امار اعلام شده در سال 95 جمعیت ازدواج کرده کشور نسبت به سال 85 رشد 20درصدی داشته است و هرگز ازدواج نکرده ها کمتر شد و اتفاق خوبی بود.

برکاتی بیان داشت: اکنون به دلیل اینکه جمعیت جوانان سال 60 ما بالا بوده است و ازدواج کمتری صورت گرفته و در مازندران براساس آمار درصد ازدواج ها کم شده است.

وی با اعلام اینکه هر طلاقی، بحران است و آسیب اجتماعی به همراه دارد؛ اظهار کرد: طلاق بحرانی است که اگر توجه جدی به این مقوله نشود؛ هر روز بزرگتر خواهد شد.

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، آموزش حین ازدواج را مهم دانست و گفت: این آموزش ها باید از دوران قبل از ازدواج در مدارس، حین ازدواج توسط بهداشت و درمان و آموزش در طول زندگی توسط قوه قضائیه و بهزیستی ارائه شود تا به کاهش طلاق امیدوار بود.

برکاتی ادامه داد: هدف از برگزاری آموزش های همگام با ازداوج، در واقع ارتقاء کمی ک کیفی برنامه ها و آموزش ها برای داشتن زندگی سالم و دوام و بقای ان است که آموزش سلامت و جنسی، آموزش های حقوقی و آموزش تعاملات ردی و روانشناسی ارائه و زوجین با این آموزش ها آشنا می شوند.

وی افزود: در نظرسنجی از برگزاری این دوره ها 78درصد زوحین از کلاس های حقوقی،  92 درصد از آموزش تعانلات فردی و روانشناسی و 97 درصد از آموزش سلامت و جنسی رضایت داشتند.

برکاتی گفت: با تلاش های انجام شده آموزش های همگام با ازدواج توسط بهداشت و درمان و هنکاری نهادهای مختلف بهزیستی، قوه قضائیه و تبلیغات اسلامی و دستگاههای متولی در دست انجام است که امیدواریم شاهد بقا و دوام بیشتر زندگی، افزایش ازدواج و کاهش طلاق در جامعه باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.