علی اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر وضعیت معیشتی مردم به ویژه افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، کارگران و کشاورزان مناسب نیست و آنان تحت فشار قرار دارند و در این راستا دولت نیز با برنامه های خاص حمایتی در بودجه سال 98 بدنبال کاهش فشار بر این فشرها است.
وی تصریح کرد: بودجه سال آینده با توجه به شرایط تحریمی کشور با سختی زیادی نگارش شده که در آن فروش یک میلیون و نیم بشکه نفت در روز پیش بینی شده که تحقق آن به نظر خیلی مشکل است.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: باید یک راهکار ویژه برای مقابله با تحریم ها تهیه شود زیرا هم اکنون در شرایط تحریم دشمنان اجازه فروش و صادرات نفت را به ایران نمی دهند و در صورت موفقیت در این مرحله در دریافت پول آن نیز با مشکل مواجه هستیم.
نماینده نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص حدود 11 میلیارد و 400 میلیون دلار در 9 ماهه امسال برای خرید کالاهای اساسی مردم گفت: امسال بیشتر کالاهایی اساسی وارداتی با ارز 4 هزار و 200 تومان بود که به جای توزیع در داخل کشور همان کالاها با ارز 10 هزار تومانی به کشورهای همسایه صادر شده است.
وی ادامه داد: در این راستا نیز نمایندگان در حال بررسی یک راهکار در کمیسیون تلفیق همچون کاهش تعداد کالای اساسی برای برخورد با این روند هستند.
اسماعیلی به بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه دولت اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و 300 میلیون دلار براساس نظر کمیسیون تلفیق قرار است که از صندوق توسعه ملی برای حوزه آموزش و پرورش تخصیص یابد.
وی بر ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب و منطقی تر برای کاهش کسری بودجه در سال آینده تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته برغم فروش اوراق قرضه کاهش کسری بودجه را شاهد بودیم و این درحالی است که در سال آینده نیز با عدم اطمینان از فروش نفت در تامین بودجه مواجه هستیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به فرار مالیاتی در کشور اشاره کرد و گفت: سال آینده فرار مالیاتی اصناف با صندوق مکانیزه فروش مدیریت خواهد شد و با ورود بخش های مختلف نظارتی از فرار مالیاتی شرکت ها و موسسات بزرگ نیز در بودجه سال 98 جلوگیری خواهد شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران همچنین خواستار کاهش تخفیف های مالیاتی برای کاهش کسری بودجه در سال آینده شد.
اسماعیلی بودجه ریزی عملیاتی و براساس عملکرد را یکی از مزیت های لایحه بودجه دانست و افزود: باید با دقت زیاد و نظارت مناسب بودجه سال جدید در جهت حفظ وضعیت موجود تنظیم شود.
کاهش تهدیدهای ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا، افزایش تاب آوری اقتصاد ایران و دستیابی به اهداف مورد نظر در برنامه ششم توسعه از ویژگی های لایحه بودجه 98 بیان شده است.
لایحه بودجه 98 سه شنبه چهارم دی ماه توسط رییس جمهوری به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
کمیسیون‌های تخصصی مجلس موظف هستند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌ های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیات رئیسه قابل تمدید است.
لایحه بودجه سال 98 با رقم یکهزار و 703 هزار میلیارد تومان در دستور بررسی مجلس قرار گرفت.
1899/1295/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.