به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امسال این جشنواره علاوه بر ساری در تهران ، اصفهان، بوشهر، تبریز و شیراز نیز برگزار و به صورت همزمان فیلم های منتخب به نمایش گذاشته می شود.
در فاصله زمانی برگزاری این جشنواره از 18 تا 25 آذر امسال، فیلم های منتخب در سالن حوزه هنری مازندران (ساری) به نمایش گذاشته می شود .
بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، بیان نسبت سینمای مستند با واقعیت‌های اجتماعی، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان ، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام شده است.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی وزارت ارشاد مجری برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران 'سینما حقیقت' است.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طی یازده دوره برگزاری جشنواره سینما حقیقت برای نخستین بار در مازندران این جشنواره برگزار می شود.
عباس مهدوی افزود: با اعلام دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند سینما حقیقت ، فروش بلیط جشنواره از طریق سایت اعلام می شود.
وی ادامه داد: مستندسازان زیادی در استان مازندران فعالیت دارند که برخی به صورت آزاد و برخی زیر نظر نهادهایی چون صدا و سیما ، حوزه هنری و ارشاد فعالیت دارند و آمار دقیقی از این افراد وجود ندارد.
/1899 2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.