به گزارش خبرنگار ایرنا، پل 'بولک 'روستای شاهزاده رضا از توابع دهستان سجادرود در بخش بندپی شرقی بابل محل ارتباط 14 روستا شامل، یکشوب، بلکرون، سنگریزه، ازار تپه، انجیلیسی، فرام رودبار، جاجن، خلیل کلا، آره، سید علی کیا سلطان، درازکلا، کاردیکلا، مرزیکلا و شیرگاه از بخش های بند پی شرقی و بابلکنار است.
کلنگ ساخت پل بولک در سال 86 بر زمین زده شد و بعد از هشت سال به صورت نیمه کاره رها شد و در سال 95همین پل نیمه تمام نیز براثر سیلاب تخریب شد.
رفت و امد مردم در پی تخریب این پل نیمه کاره که به دلیل بارش شدید باران و وقوع سیلاب در منطقه شکسته شد تا به این اندازه مشکل شد که دانش آموزان مدرسه ابتدایی روستا از بیل میکانیکی برای تردد از روی رودخانه استفاده می کردند.
بعد از اطلاع رسانی از وضعیت دانش آموزان، مسئولین شهرستان بابل اعلام کردند که مبلغ 6میلیارد ریال برای احداث این پل در روستای شاهزاده رضا تخصیص دادند و اما گفته می شود تاکنون تنها 10 درصد از کار انجام شده و برای تردد اهالی روستا و دانش آموزان به ساخت جاده فرعی اقدام شد.
وقوع سیلاب در مهرماه سالجاری نیز منجر به تخریب جاده فرعی در حاشیه پل بولک در روستای شاهزاده رضا شد که این مسئله بار دیگر غم اهالی منطقه را تازه کرد.
برخی از اهالی روستای شاهزاده رضا با انتقاد از تاخیر در ساخت پل بولک از مسوولان خواستند هر چه سریعتر برای احداث این پل اقدام کنند تا دانش آموزان و اهالی منطقه دچار مشکل بیشتر نشوند.
به گفته مردم این روستا، رودخانه بولک که از مسیر شاهزاده رضا می گذرد گاه به علت باران های شدید، طغیان کرده و امکان رفت و آمد از این مسیر به طور کامل مختل می شود.
یکی از اهالی منطقه شاهزاده رضا گفت: در حال حاضر مسئولین با گذاشتن کلاف های بتنی در عرض رودخانه و ریختن شن برروی این کلاف ها زمینه عبور و مرور خودروها و مردم را از این مسیر فراهم کردند.
علی طاهری افزود: روستای شاهزاده رضا محل عبور دو بخش بندپی شرقی و بابلکنار و در نهایت سوادکوه می باشد که متاسفانه با وجود تردد اهالی منطقه هنوز ساخت پل بر روی رودخانه بولک تکمیل نشده است.
وی اظهار داشت: اگر این کلاف ها با وجود تردد برخی از خودروها و مردم بشکند حادثه ایجاد خواهد کرد لذا با کمترین بارش باران دوباره کلاف ها هم زیر آب رفته و تردد غیر ممکن می شود.
طاهری اظهار داشت: مسیر فرعی به صورت جاده ای که مسئولین سال گذشته برای تردد دانش آموزان مدرسه ابتدایی و مردم در کنار این رودخانه ایجاد کرده بودند، با طغیان رودخانه در مهر ماه امسال تخریب شد.
دهیار روستای شاهزاده رضا نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پل بولک در مسیر روستای شاهزاده رضا محل ارتباط پنج هزار نفر را فراهم می کند.
یوسف فضل الله پور افزود: حدود 10 سال است که پایه های پل شاهزاده رضا احداث شد اما این طرح نیمه کاره رها شده است.
وی اظهار داشت: مردم در حال حاضر از پل فرعی که در کنار پل اصلی احداث شده رفت و آمد می کنند ولی با هر طغیان رودخانه، پل فرعی تخریب و اهالی منطقه با مشکل جدی مواجه می شوند و دانش آموزان با تراکتور و بیل میکانیکی برای عبور از رودخانه استفاده می کنند و این امر خوشایند نیست .
وی توجه جدی مسئولین برای احداث پل بولک در شاهزاده رضا را خواستار شده و گفت: امیدوارم مسئولین توجه ویژه نسبت به این امر حیاتی را داشته باشند چرا که تاکنون این مسئله خسارت های مالی زیادی را برای مردم منطقه داشته است.
معاون عمرانی فرماندار بابل به خبرنگار ایرنا گفت: ستون های پل اصلی شاهزاده رضا زده شده بود که متاسفانه به خاطر مشکل تامین اعتبار نیمه کاره ماند.
محمد زاهد پاشا بیان داشت: در کنار محل احداث پل اصلی یک جاده فرعی موقت زده شده است تا کارهای مردم لنگ نماند که این جاده موقت بر اثر سیلاب تخریب می شود و افکار عمومی فکر می کند این پل اصلی است که هر ساله بر اثر سیلاب تخریب می شود.
زاهد پاشا ادامه داد: خوشبختانه برای تکمیل پل اصلی این روستا 10میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و این مبلغ آماده است.
وی افزود: هم اکنون در حال انتخاب مراحل قانونی پیمانکار می باشیم و با توجه به در اختیار داشتن اعتبار این پروژه در کمتر از یک سال افتتاح خواهد شد.
معاون عمرانی فرماندار بابل بیان داشت: بدون تردید در روند احداث این پل تمامی نکات فنی و استحکامی رعایت خواهد شد و با افتتاح این پل جاده موقت کنار پل از دسترس خارج می شود و مشکل برای همیشه رفع خواهد شد.
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.