به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید امیر حسینی جو روز شنبه در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تنکابن که با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران برگزار شد، افزود : به دلیل تخریب سردهنه ها تاکنون هیچگونه آبگیری در این زمینه صورت نگرفته و این مسئله منجر به خشک شدن کانال های منتهی به روستاها شده است.
وی اظهار داشت : عدم احداث مجدد سردهنه ها می تواند در ماههای آینده به بحرانی جدی در منطقه تبدیل شود و باید از هم اکنون تدبیری برای آن اندیشید.
حسینی جو با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین خسارت ها را در سیل اخیر دیده است ، گفت: متاسفانه با وجود بازدیدهای مسئولان مربوطه از مناطق سیل زده ، تاکنون اقدامات موثری در زمینه جبران خسارت ها صورت نگرفته است.
فرماندار تنکابن افزود: سه سال پیش تفاهم نامه ای بین بخش خصوصی با امور آب استان به منظور مهندسی رودخانه های این شهرستان به امضا رسید اما به دلیل مشکلات قانونی اجرایی نشد و اگر این اتفاق می افتاد خطر رودخانه ها به حداقل می رسید.
وی پیشنهاد داد که نیمی از درآمد حاصل از فروش چوب های رها شده در رودخانه های منطقه برای احداث سرشاخه گیر هزینه شود.
** بازسازی رودخانه ها ، امکانات کم اعتبارات محدود
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه زیرساخت ها با عقب ماندگی تاریخی رو به رو هستیم، گفت : حجم خسارت های سیل اخیر بسیار بالا است و با امکانات و اعتبارات موجود نمی توانیم در آینده ای نزدیک بر مشکلات فائق آییم.
محمد ابراهیم یخکشی با اشاره به اینکه برای بازسازی رودخانه ها به 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز است ، افزود : ردیف اعتبارات دستگاهها برای پروژه ها در حال ساخت در نظر گرفته شده و نمی توان آن را برای بازسازی رودخانه ها استفاده کرد.
وی اظهار داشت : باید مصالح مازاد در رودخانه ها به صورت قانونی برداشت شود و درآمد حاصل از آن را صرف ایمن سازی رودخانه ها نمود تا در سیلاب های آینده با مشکل مواجه نشویم.
یخکشی گفت: هم اکنون ده دستگاه بولدوزر و لودر در رودخانه های شهرستان تنکابن فعالیت می کنند که به دلیل حجم بالای مصالح مازاد نیاز به امکانات بیشتری است و باید از بخش خصوصی در این زمینه استفاده بیشتری شود.
وی افزود: باید هرچه سریعتر مصالح مازاد از بستر رودخانه ها برداشته شود تا جریان آب روند گذشته خود را دوباره از سر بگیرد.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.