به گزارش خبرنگار ایرنا، بارندگی شدید و کم سابقه اواسط مهر ماه امسال که به مدت 48 ساعت به صورت پیوسته ادامه داشت بیش از 700 میلیارد تومان به زندگی و کسب و کار مردم و همچنین تاسیسات زیربنایی، ابنیه ، زمین های کشاورزی و واحدهای مسکونی خسارت زد.
سیلاب و طغیان رودخانه ها همچنین دستکم 12 دهنه پل را در غرب مازندران تخریب کرد و به تعداد دیگری از سازه های زیربنایی آسیب رساند.
عبدالصمد صفرنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سیل اخیر در کنار تخریب یک دهنه پل در نوشهر و مرگ راننده خودرویی که به داخل رودخانه سقوط کرد، خسارت زیادی هم به سایر پل های شهرستان وارد کرد.
وی توضیح داد: گزارشی که کارشناسان در بازدید از این پل ها ارائه داده اند مشخص شد که پایه برخی از پل های موجود در مسیرهای ارتباطی و ترانزیت جاده نوشهر- رویان ، ماشلک ، کوشکسرا و کردیکلا سست شده و درحال فرو ریختن است.
فرماندار نوشهر خواستار تخصیص بموقع اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی پل های آسیب دیده و جلوگیری از تخریب آنها شد و هشدار داد: هرگونه تعلل در این زمینه به فروریختن پل ها خواهد انجامید که عواقب ناگواری به دنبال خواهد داشت.
صفرنژاد در مورد آخرین وضعیت پل تخریب شده در مسیر کمربندی نوشهر به چالوس نیز گفت: با توجه به اهمیت این پل و بازدیدی که رئیس سازمان برنامه و بودجه از این منطقه داشت، مشاور و پیمانکار برای ساخت این پل انتخاب شده است.
وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این پل را حدود چهار میلیارد تومان اعلام کرد.
شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم 129 هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.
7078 / 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.