به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اکبر زلیکانی عصر شنبه در سی و دومین نشست شورای شهر ساری افزود: شهرداری شهر ساری مرکز مازندران نیز از لحاظ مالی وضعیت مشابهی را سپری می کند و باید این شهرداری ها مورد توجه قرار گیرند.
وی تاخیر در تکمیل برخی از پروژه های عمرانی شهری از جمله زیرگذر شهید علمدار، فاز دوم بوستان ملل و پارک بانوان و پروژه های مشابه را مشکل مالی بیان کرد.
*** انتقاد از بی توجهی استاندار به شورای شهر ساری
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری از آنچه که بی توجهی استاندار مازندران به این نهاد اعلام کرد نیز ابراز گله مندی کرد.
زلیکانی گفت که با گذشت حدود 14 ماه از دوره شورای پنجم و درخواست های مکرر تاکنون استاندار مازندران نشستی با شورای شهر ساری مرکز استان نداشت.
*** انتقاد از آمارسازی بودجه ای
یک عضو شورای شهر ساری در این نشست از آنچه که آمارسازی تحقق بودجه ای از سوی شهرداری ساری اعلام شده انتقاد کرد و گفت: شهرداری در حالی از تحقق 55 درصدی بودجه سال 97 خبر می دهد که بدهی پیمانکاران و حقوق برخی از کارمندان همچنان باقی است.
اسفندیار عشوری اضافه کرد: براساس اعلام شهرداری از بودجه 4 هزار و 800 میلیارد ریالی سال جاری حدود 2 هزار و 700 میلیارد ریال آن محقق شد که با بدهی بر جای مانده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی نشان می دهد که این آمار سازی است.
وی خواهان توضیح شهرداری ساری نسبت به درآمدهای سال جاری به شورا شد.
این عضو شورای شهر ساری از حضور نیافتن شهردار در نشست شورای نیز با گذشت 14 ماه از عمر این نهاد انتقاد کرد.
*** تشکیل کارگروه نظارت بر سرویس مدارس
رئیس شورای شهر ساری گفت که کارگروه نظارت بر عملکرد سرویس های مدارس در شهر ساری از سوی این نهاد مردمی تشکیل شده است.
سید مسعود مدینه برنامه اصلی این کارگروه را مجاب کردن سرویس های مدارس به نرخ های تعیین شده از سوی شورای اسلامی بیان کرد.
وی افزود: به نظر می رسد در سال تحصیلی جاری شورای شهر با تصویب زودهنگام نرخ سرویس مدارس، توانست جلوی افزایش بی رویه نرخ ها را بگیرد.
رئیس شورای شهر ساری خواهان نظارت نهادینه کارگروه شورا بر نرخ سرویس و عملکرد رانندگان شد و خواهان برخورد با رانندگان متخلف شده است.
*** تبعیض در پرداخت حقوق
مدینه از پرداخت تبعیض آمیز حق و حقوق برخی از نیروهای شهرداری به خصوص رانندگان استیجاری انتقاد کرد و خواهان برداشتن تبعیض در پرداختی ها شد.
وی اضافه کرد: اگر شهرداری توان پرداخت یکجای حق و حقوق کارکنان را ندارد، باید پرداختی را به طوری تنظیم کند که تمام پرسنل یکسان دریافتی داشته باشند.
مدینه توضیح داد: اگر قرار است که پرسنل شهرداری 50 درصد از حقوق یکماه را علی الحساب دریافت کنند، این کار برای تمام کارکنان غیر رسمی اجرایی شود.
*** افتتاح زیرگذر شهید علمدار( هلال احمر) در آبان ماه
رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت که زیرگذر شهید علمدار در میدان هلال احمر سابق نیمه اول آبان ماه افتتاح می شود.
مدینه دلیل تاخیر افتتاح این زیرگذر را طبق تابلو روز شمار ناشی از رعایت نکات ایمنی دانست و گفت که بتن ریزی برای مقاومت نیاز به زمان 28 روزه دارد و استفاده زودتر از این زمان می تواند به پروژه آسیب بزند.
وی پیش بینی کرد تا این پروژه نیمه اول آبان ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.