سایت پلیس راهور آخرین وضعیت جوی و ترافیکی کشور را اعلام کزد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت پلیس راهور، بنا بر آخرین گزارش‌ها از وضعیت جوی و ترافیکی کشور، در استان‌های مازندران و گیلان (اکثر محورها) بارندگی و در استان اردبیل (محور‌های اردبیل-آستارا و خلخال-اسالم) مه گرفتگی همراه با کاهش دید گزارش شده و در سایر محور‌های مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.
 
همچنین اسامی محور‌هایی که مسدود هستند به شرح زیر است:
 
۱-محور اولنگ –شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان.
 
۲-محور دیزین-شمشک در استان‌های تهران و البرز.
 
۳-استان ایلام محور دره شهر -پلدختر محدوده واریانات چشمه شیرین) به علت ریزش کوه مسدود گردید و مسیر جایگزین جاده قدیم چشمه شیرین است.
 
۴-استان خوزستان محور شوش -فتح المبین به علت طغیان رودخانه و تخریب پل. (تردد وسایل نقلیه سنگین ممنوع است)
 
۵-استان ایلام محور ایلام-اسلام آباد (تونل اربعین) به علت رفع نقص سیستم روشنایی و تهویه مسدود گردید و مسیر جایگزین محور قلاجه است.
 
۶-استان گیلان محور پونل-خلخال به علت ریزش کوه مسدود است.


 غرب استان‌های تهران و قم، آزادراه تهران-قم و برعکس کیلومتر ۵۰ الی ۶۵ از مورخ ۹۷/۰۷/۰۷ الی ۹۷/۰۸/۳۰ از ساعت ۰۸۰۰ الی ۱۷۰۰ روز‌های شنبه، یکشنبه، دوشنبه وچهارشنبه واز ساعت ۰۹۰۰ الی ۱۴۰۰ روز‌های سه شنبه و پنجشنبه هر هفته به جر ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه بعلت اجرای عملیات تهیه، حمل و نصب حفاظ مفصلی، تردد همزمان با اجرای عملیات، تنها یک خط عبور مسدود و تردد در دو خط عبوری، انجام می‌ شود.

پیش بینی بارش در شمال و شمال غرب کشور

 از سوی دیگر کارشناس هواشناسی نیز پیش‌بینی کرد امروز  جمعه -6مهرماه جاری - هم ریزش باران در حد آب گرفتگی معابر عمومی در استان‌های گیلان و مازندران ادامه پیدا کند.

محمد اصغری افزود: امروز منتظر وقوع بارش در اردبیل و مناطق مرزی این استان با استان گیلان خواهیم بود و در آذربایجان شرقی (منطقه ارسباران)، شمال استان آذربایجان غربی و شمال استان کردستان (شهرستان های بیجار و دیوان دره)، زنجان(شهرستان طارم )، قزوین (شهرستان الموت)، البرز(جاده چالوس)، تهران (فیروزکوه )، ارتفاعات سمنان، گلستان و ضعیف تر در شمال شرق کشور در خراسان شمالی نیز شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی با اشاره به این که سرعت باد در استان های خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در حد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود، گفت: در جنوب استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس و شمال شرق بوشهر و استان کهکیلویه و بویر احمد شرایط برای رعد و برق به ویژه در ساعات عصر مهیاست.

اصغری گفت: این شرایط را فردا هم در شمال و جنوب کشور خواهیم داشت و هر چه زمان جلوتر می رود شدت آن ضعیف تر می شود.

وی گفت: امروز خنک ترین روز در یک هفته اخیر است و بامداد فردا نیز سردترین روز خواهد بود.

اصغری آب های شمالی کشور و همچنین بخش های شرقی دریای عمان را مواج و متلاطم پیش بینی کرد و از وقوع گرد و خاک در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و به ویژه مرز عراق و کردستان در شهرستان های مریوان و بانه خبر داد.

وی ادامه داد: در جنوب استان های تهران و سمنان، قم و استان مرکزی از جمله شهرستان های ساوه، شازند و اراک نیز عصر امروز شاهد خیزش گرد و غبار خواهیم بود.

اصغری افزود: در ارتفاعات تهران نیز امروز شاهد وقوع رگبار و در جنوب تهران شاهد وزش باد و گرد و غبار خواهیم بود و دمای هوای تهران تا اواسط هفته آینده روند افزایشی خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.