به گزارش ایرنا احمد مرادپور روز چهارشنبه در بیانیه ای اظهار داشت: طرح زیرگذر بهارستان خرم آباد که قرار بود امروز 31 مردادماه به بهره برداری برسددر حدود 93درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا بهره برداری کامل هفت درصد طرح باقی مانده است.
وی ضمن عذرخواهی از مردم دلایل انحراف برنامه زمانبندی را اعلام کرد.
معاون استاندار لرستان ادامه داد: طرح زیرگذر بهارستان در سال 93 در دولت دهم به منظور رفع مشکل ترافیکی منطقه، کلنگ زنی گردید وبه دلایلی تا تاریخ پنجم خردادماه ٩٥ عملیات چشم گیری صورت نگرفت.
وی بیان کرد: در تاریخ ذکر شده موسسه امید پارس زیرمجموعه قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار (طرح و ساخت) انتخاب و به کارفرمایی شهرداری خرم آباد به صورت رسمی کار را آغاز نمود.
مرادپور اضافه کرد: طبق گزارش کنترل پروژه (مجری طرح) احجام تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری در حدود ٤٨ درصد انجام شده بود و براساس تاکید استاندار لرستان بر برنامه ریزی مجدد و اعمال مهندسی ارزش وایجاد جهش به منظور اتمام پروژه جلسات و بازدیدهایی به عمل آمد.
وی ادامه داد: تا تاریخ ذکر شده ریالی از طرف کارفرما به مجری طرح پرداخت نشده بود و با توجه به مشکلات عدیده ای که برای مردم به واسطه طولانی شدن عملیات اجرایی به وجود آمده بود فرمانده قرارگاه خاتم قول مساعد دادند که تا تاریخ ٣١ مردادماه سالجاری چنانچه اتفاق پیش بینی نشده ای نیفتد پروژه به بهره برداری برسد.
وی گفت: درمدت سه ماه از برنامه اصلاحی حدود 45درصد پیشرفت فیزیکی داشته، این در حالیست که از زمان کلنگ زنی اولیه در مدت 48ماه گذشته ،48درصد پیشرفت فیزیکی داشته یعنی ماهی یک درصد ،در صورتیکه سه ماه گذشته ماهانه 15درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است.
مرادپور بیان کرد: اکنون به دلایل بارندگی و اعتصاب رانندگان ونبود سیمان، تورم ارز وبازار وکمیاب شدن مقداری از مواد مصالح باعث عدم تحقق هفت درصد باقی مانده شد که با سرعت تمام پیگیر اتمام پروژه هستیم و با توکل به خدا به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، تقاطع غیرهم سطح میدان بهارستان خرم آباد به طول یکهزار و 400 متر، عرض محور 80 متر و عرض زیرگذر 30 متر با 2 دوربرگردان در نظر گرفته شده است.
برآورد اعتبار اولیه برای اجرای این طرح 700 میلیارد ریال بوده که با توجه به مدت زمان اجرای آن، این میزان افزایش یافته است.
طرح زیرگذر بهارستان با یکهزارو 240میلیارد ریال اعتبار در سال 93 کلنگ زنی شد و می بایستی در 24ماه به بهره برداری می رسید.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.