به گزارش ایرنا مهرداد فتحی بیرانوند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پس از اقدامات حقوقی و پیگیری های قضایی توسط اداره حقوقی اداره کل و با تلاش ماموران یگان حفاظت منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد با همکاری دستگاه قضایی و پاسگاه انتظامی قلایی این اقدام انجام شد.
وی بیان کرد: با توجه به اخطارهای مکرر به افراد سودجو مبنی بر رفع تصرف از اراضی ملی منطقه سفید کوه خرم آباد واقع در پلاک 298 متاسفانه افرد خاطی با بی توجهی هیچ اقدامی نسبت به این موضوع انجام ندادند.
فتحی بیرانوند گفت: اجرای حکم رفع تصرف با حضور نماینده حقوقی اداره کل ، نیروی انتظامی و همچنین نیروهای یگان حفاظت محیط زیست انجام گرفت و این اراضی به دامان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد بازگشت.
مدیرکل محیط زیست استان لرستان عرصه های طبیعی ومناطق حفاظت شده را سرمایه ملی و متعلق به همه نسل ها دانست و اظهار داشت: حفاظت از مناطق تحت مدیریت از وظایف و تکالیف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است که به صورت مستمر و دائمی انجام می شود.
منطقه حفاظت شده سفیدکوه با مساحتی برابر با 69 هزار و 500 هکتار ابتدا در سال 1347 به عنوان شکار و تیراندازی ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و بعد در سال 1369 به منطقه حفاظت شده ارتقاع یافت.
این منطقه کوهستانی در استان لرستان قرار دارد. دامنه ارتفاعی 1120 تا 3870 متر، بارندگی و دمای متوسط سالیانه 600 میلیمتر و 11 درجه سانتیگراد، منطقه را دارای اقلیم مدیترانه‌ای معتدل نموده است.
سفیدکوه با داشتن وضعیت توپوگرافی خاص و رودخانه‌های پرآب نظیر کریه و کشکان یکی از زیستگاه‌های با ارزش جانوران در غرب ایران محسوب می‌شود.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.