استاندار لرستان گفت: دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید‌موسی خادمی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به شرایط کنونی بازار اظهار کرد: برگزاری هفتگی این ستاد به‌دلیل شرایط خاص بازار است.

وی با بیان اینکه اقتصاد به هم پیوسته بوده و کالا‌ها بر یکدیگر تاثیرگذار هستند، افزود: گستردگی و تنوع قیمت در بازار زیاد است و ما باید نظارت بر قیمت‌گذاری کالاها داشته باشیم.

استاندار لرستان برای توانایی بر نظارت و کنترل بازار بر لزوم محدود کردن تمرکز روی کنترل قیمت‌گذاری کالا‌های اساسی و مهم تاکید کرد و گفت: دولت نسبت به کنترل قیمت کالاهای اساسی برنامه‌ریزی کرده و تا فروردین ۹۸ نباید این نرخ‌ها افزایش یابند، چون ارز آنها را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: بخشی از این کالاها قابل کنترل هستند که مشکلی نداریم اما بخش دیگر مانند گوشت مرغ که به دلایل مختلف امکان تغییر قیمت وجود دارد باید بر کنترل نرخ و عرضه آن به بازار بیشتر تلاش کنیم.

مقام ارشد استان تصریح کرد: تزریق مرغ منجمد به بازار و توزیع بین اقشار کم‌درآمد جامعه، همچنین عرضه به کارکنان دولت و کارگران در دستور کار قرار گیرد.

دکتر خادمی با تاکید بر اینکه برخی از کالا‌ها را باید از مبدا کنترل کرد، گفت: سیاست ذخیره‌سازی کالاهای اساسی را باید مد نظر قرار داد که در شرایط خاص توانایی تامین نیاز‌های مردم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از کالاها اساسی نیست اما  باید آنها را نیز کنترل کرد تا قیمت‌ها غیرمعقول تغییر نکنند.

استاندار لرستان علاوه بر نظارت بر کالاهای اساسی و مهم ، نظارت روی کالاهای عادی را نیز مهم دانست و افزود: نظارت و بازرسی بر فروش و قیمت کالاها در بازار باید وجود داشته باشد که شاهد تغییر فاحش قیمت‌ها نباشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.