محمدرضا صفی خانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا ۴۰۰ تن برنج احتکار شده به ارزش ۲۸ میلیارد ریال از 12 انبار کشف شد.
وی با بیان اینکه تعداد پرونده های تخلفاتی تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد افزایش یافته اظهار داشت: همچنین 27 انبار بزرگ احتکار پودر شوینده، روغن های خوراکی، شکر، لوازم خانگی، شکر، آهن آلات و لاستیک نیز شناسایی و توقیف شده است.
صفی خانی گفت: مردادماه امسال بیش از پنج هزار مورد بازرسی از بازار انجام و م نجر به تشکیل 400 گرونده شده شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 136 و 56 درصد افزایش یافته است.
وی ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده را 48 میلیارد و 438 میلیون ریال برشمرد و گفت: این میزان نیز رشد یکهزار و 100 درصدی دارد.
وی ادامه داد: تیرماه امسال نیز پنج هزار و 913 فقره بازرسی با رشد 32 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال انجام و منجر به تشکیل 432 پرونده شد.
صفی خانی با بیان اینکه تعداد این پرونده ها نیز نسبت به تیرماه پارسال 37 درصد رشد داشته بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده 16 میلیارد و 220 میلیون ریال بود که افزایش 130 درصدی داشته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مردم در راستای برخورد با محتکران و اخلال گران بازار درصورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق با شماره تلفن 124 تماس بگیرند.
صفی خانی افزود: افرادی که انبارهای احتکار کالا را به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کنند در صورت صحت موضوع، پس از صورتجلسه کالای مکشوفه، از آنها تقدیر خواهد شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.