رضا سوخته زاری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به پایلوت بودن شهرستان سلسله در سال زراعی 96-97 در زمینه مبارزه با آفت سن، اظهار داشت: با تلاش های کارشناسان جهاد کشاورزی و نهادهای تابعه و همچنین توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان، شهرستان سلسله به عنوان شهرستان بدون سن در سال 97 شناخته شد.
وی افزود: به دلیل اینکه گندم شهرستان سلسله فاقد آفت سن بود، آرد حاصل از این گندم به عنوان مرغوب ترین آرد تولیدی استان شناخته می شود.
سوخته زاری با اشاره به فعال بودن پنج کمیسیون خرید گندم در شهرستان، عنوان کرد: تاکنون بیش از 17 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده و پیش بینی می شود بیش از 27 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سلسله همچنین با اشاره به فعال بودن یک کمیسیون خرید کلزا در شهرستان، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از یکهزار 500 تن کلزا از کشاورزان کلزاکار شهرستان خریداری شود.
وی همچنین با اشاره به رعایت الگوی کشت و کاهش سطح زیر کشت محصولات آبدوست در سال زراعی جاری در شهرستان، افزود: سال گذشته حدود سه هزار و 500 تن سیب زمینی در شهرستان کشت شد که امسال با همکاری نهادهای مربوطه و کشاورزان شهرستان این رقم به یکهزار و 200 تن کاهش یافت.
در این نشست از زحمات خبرنگاران فعال شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.
شهرستان سلسله دارای بیش از 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.