به گزار ایرنا ، وحید رشیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری های فرماندهی انتظامی استان و تصویب شورای اسلامی شهر، میدان شاپورخواست (ژاندارمری سابق) به میدان پلیس تغییر نام یافت.
وی اظهار داشت: این میدان پیش از این موسوم به یک نام نظامی (ژاندارمری) و بازگشت به هویت سابق آن از مطالبات برخی نهادها نسبت به شورای شهر و شهرداری بود.
وی تصریح کرد: وجود نماد باستانی ریتون بزکوهی در آن منطقه با نهادهای انتظامی، قضایی و درمانی اطراف ناهمگون بود که این موضوع بارها توسط افراد صاحب‌نظر به عنوان یک انتقاد نسبت به شهرداری مطرح می شد.
شهردار خرم آباد گفت: با توجه به ارزش نمادین مجسمه ریتون بزکوهی و ارتباط آن با تاریخ و تمدن کهن لرستان، انتقال این مجسمه به محوطه بوستان تاریخ محور شاپوری در دستور کار قرار دارد.
رشیدی افزود: وجود نماد (تکوک) ریتون بز کوهی در میدان باستان و جنب پل شکسته در کنار ماکت پل های تاریخی استان علاوه بر همگونی بیشتر، مجموعه ای از عناصر باستانی و تاریخی لرستان را ایجاد می کند که می تواند جذابیت های بیشتری پیش روی گردشگران قرار دهد.
وی اضافه کرد: بوستان شاپوری علاوه بر پل باستانی شاپوری، ماکت یا نمونه مشابه چندین پل تاریخی لرستان از جمله کشکان، پل گپ، قلعه حاتم و گاومیشان را در خود جای داده است.
ریتون بز کوهی از آثار مکشوفه در غار کلماکره بود که بر خلاف باور عامه که آن را منتسب به هخامنشیان می دانند، ساخته یک حکومت محلی در لرستان با نام ساماتوره است.
به عقیده صاحب نظران، بوستان شاپوری با توجه به زیبایی و هویت تاریخی آن و وجود 2 دریاچه مصنوعی و طبیعی می تواند به یکی از جذابیت های مهم گردشگری لرستان تبدیل شود.
این مجسمه پیش از این در میدان شاپور خواست قرار داشت که نهادهایی از جمله تامین اجتماعی، فرماندهی نیروی انتظامی و دادگستری در نزدیکی این میدان واقع شده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.