به گزارش ایرنا، علی آشتاب روز سه شنبه در همایش هم اندیشی تامین ایمنی جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی مایع و گاز طبیعی فشرده که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: در چهار ماه اول سال گذشته 107 مورد حوادث ناشی از کار و چهار ماه سال جاری 44 مورد گزارش شده است.
وی افزود: طی چهار ماه سال 97 سه هزار و 200 مورد بازرسی در سطح بنگاه های اقتصادی استان انجام شده و بازرسین کار بنا بر رسالت و وظیفه خود نظارت و بررسی خود در مورد ایمنی بخصوص در جایگاه های عرضه سوخت انجام می دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر کاهش حوادث گفت: به منظور رفع نواقص و کاهش خطرات در پمپ بنزین ها و جایگاه های عرضه گاز فشرده طبیعی، کارشناس ایمنی باید در این مجموعه ها حضور داشته و بنوعی نقش مشاور ، بازرس و خودکنترلی در مجموعه را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه حضور چنین فردی ایمنی بخش است و شرایط سالم سازی و کنترل فعالیت ها در جایگاه های عرضه سوخت را فراهم می کند اظهار داشت : علاوه بر این موضوع آموزش نیروهای شاغل در این جایگاهها باید مورد توجه قرار گیرد.
آشتاب همچنین با بیان اینکه صیانت از نیروی کار یکی از وظایف و سیاست های مورد تاکید در وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی است گفت:هر فعالیت اقتصادی و شغلی همراه با خطراتی است و پیشگیری مهمترین راه برای کاهش حوادث است.
وی با تاکید بر بیان کارشناسی حل مشکلات افزود: حوادث پرهزینه است و بنا بر برآوردهای صورت گرفته هر حادثه منجر به فوت بیش از یک میلیارد تومان خسارت دارد.
آشتاب با تاکید بر ضرورت آموزش نیروی کار ماهر گفت:علاوه بر این باید در جانمایی جایگاه های عرضه فرآوده های نفتی و گاز طبیعی باید نهایت دقت صورت گیرد تا استانداردهای لازم رعایت شود و در غیر اینصورت وقوع حادثه در این جایگاهها عمق خسارت بالایی در پی خواهد داشت.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.