به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری در جمع خبرنگاران افزود: مشکل صنایع راکد را می توان در سه بخش بررسی کرد.
وی اظهار داشت: در بخش نخست برخی طرح ها به دلیل گذشت زمان، فرسودگی و قدیمی بودن ماشین الات و از دست دادن بازار با شکست مواجه می شوند.
وی تصریح کرد: همچنین در برخی موارد نیز طرح دارای توجیه اقتصادی است اما به دلیل عدم اهلیت تخصصی و مالی مجری راکد می شود.
استاندار لرستان گفت: بسیاری از افراد منابع لازم مالی ند ارندو به سیستم بانکی متکی هستند به همین دلیل نمی توانند افزایش قیمت ناشی از تورم را پوشش دهند.
خادمی اضافه کرد: بخش سوم نیز افراد دارای صلاحیتی هستند که طرح انان توجیه اقتصادی دارد اما به دلیل مسائل خارج از اراده همانند مثل تحریم یا افزایش ناگهانی قیمت دچار مشکلاتی می شوند که باید به انان کمک کرد.
وی با بیان اینکه لرستان دارای طرح های راکد به دلایل مختلف است، افزود:در جلسه ستاد تسهیل امروز تعدادی از طرح ها که مشکلات جدی داشتند بررسی و تصمیماتی برای آنان گرفته شد.
وی تصریح کرد: در این جلسه بدهی برخی واحدهای تولیدی به دستگاههای دولتی از جمله آب، برق و گاز تمدید شده و مقرر شد ارائه خدمات این دستگاهها ادامه داشته باشد.
استاندار لرستان گفت: برخی بانک ها نیز اقدام علیه تولیدکنندگان بدهکار را به تعویق انداختند و مشکلاتی که در استان قابلیت بررسی نداشت از طریق ملی پیگیری می شود.
خادمی افزود: چنانچه آیین نامه مصوبه بند 'و ' تبصره 16 قانون اجرا شود بخشی از مشکلات انباشته شده حل می شود چرا که بر اساس این قانون، اگر بدهکاران اصل وام را با سود پرداخت کنند جرائم آنان بخشوده می شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.