مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد از آغاز عملیات برداشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا سال زراعی(۹۷ - ۹۶)در شهرستان خرم آباد خبر داد.

مراد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: عملیات برداشت مزارع گندم، جو و دانه روغنی کلزا در خرم آباد آغاز شده که در سال زراعی(۹۷ -۹۶) حدود ۴۳ هزار هکتار گندم آبی و دیم، ۵۵۰ هکتار دانه روغنی کلزا و ۱۵ هزار هکتار جو در شهرستان خرم اباد کشت شده و به مرحله برداشت رسیده است.

وی افزود: سال زراعی جاری، بارندگی‌های بهاره مناسب و به موقع و همچنین استفاده از بذور اصلاح شده، عملیات داشت مناسب، کوددهی به موقع و آموزش‌ها و نظارت‌های مستمر کارشناسان پهنه‌های مراکز جهاد کشاورزی حوزه عمل؛ عملکرد تولیدی گندم، کلزا و جو شهرستان نسبت به سال زراعی قبل بیش از 25 درصد افزایش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد افزود: سال زراعی( ۹۷-۹۶) توسط اکیب‌های شبکه مراقبت و پیش آگاهی مدیریت و مراکز تابعه شهرستان خرم‌آباد تلاش‌های مستمری در ارتباط با مبارزه با آفت سن غلات صورت گرفته تا محصول تولیدی گندم امسال بدون سن‌زدگی تحویل سیلوها و مراکز خرید تضمینی شود و در بازدیدهای میدانی صورت گرفته از مزارع توسط اکیب‌های شبکه مراقبت و پیش آگاهی شهرستان تا حالا آثاری از خسارت سن زدگی مشاهده و گزارش نشده است.

بیرانوند اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم در فصل برداشت امسال حدود ۹۰ هزار تن گندم، ۳۰ هزار تن جو و ۱۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا در حوزه عمل شهرستان خرم آباد تولید و به سیلوها و مراکز خرید تضمینی تحویل شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد تصریح کرد: در عملیات برداشت مزارع حوزه عمل شهرستان خرم آباد حدود ۲۰۰ دستگاه کمباین بومی و غیر بومی با نظارت فنی کارشناسان پهنه‌ها عملیات برداشت را به نحو مناسب و فنی انجام می دهند و پیش بینی می شود که بیش از ۶۰ هزار تن گندم ۱۵۰۰ تن دانه کلزا توسط شش کمیسیون خرید گندم و کلزا اداره کل غله و بازرگانی لرستان خریداری شود.

بیرانوند در پایان گفت: عملیات خرید گندم و دانه روغنی کلزا توسط کمیسیون‌های خرید از تاریخ ۲۲ خردادماه جاری در شهرستان خرم‌آباد آغاز شده و به‌منظور رفاه حال کشاورزان، سیلوها و مراکز خرید تصمینی از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب ایام هفته و تعطیل تا پایان فصل برداشت فعالیت مستمر دارند و در راستای خدمت رسانی به کشاورزان امکانات رفاهی اولیه، با هماهنگی شرکت غله در سیلوها و مراکز خرید برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.