محمد خدابخشی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قرار است بخشی از خسارت های طرح قمرود به الیگودرز جبران شود که مواردی را طی یک بسته پیشنهادی جهت جبران بخشی از خسارات قمرود به وزارت نیرو داده ایم.
وی اظهار کرد: تامین آب آشامیدنی 59 روستای خسارت دیده در مسیر قمرود که مشکل آب آشامیدنی داشتند نیز در قالب همین بسته پیشنهادی گنجانده شده است.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای مطالعات و نقشه برداری مجتمع قمرود برای آبرسانی به این روستاها به فراخون عمومی گذاشته شده است و بزودی عملیاتی خواهد شد.
وی با تشریح خسارت های جبران ناپذیر اجرای طرح قمرود بر شهرستان الیگودرز اظهار کرد: یکی از موارد مورد بحث در نشست با وزیر نیرو و سفر کارشناسان آن وزارتخانه به الیگودرز، آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای مطالعات و نقشه برداری مجتمع قمرود موسوم به مجتمع آبرسانی شهدای الیگودرز است که در سایت تدارکات دولت الکترونیک به شماره 200971320000006 به فراخوان گذاشته شد.
خدابخشی با بیان اینکه شهرستان الیگودرز هم اکنون با مشکل کمبود آب آشامیدنی و آب مورد نیاز کشاورزی روبرو است، افزود: همه تلاش ما این است که بتوانیم بخش هایی از نقاط آسیب دیده شهرستان در اجرای طرح موسوم به قمرود را جبران کنیم که نیازمند همکاری مجموعه دولت به ویژه وزارت نیرو است.
به گزارش ایرنا اجرای طرح انتقال آب از الیگودرز به استان قم موسوم به طرح قمرود، از زمان اجرا تاکنون خسارت های زیادی به بخش کشاورزی و صنعتی الیگودرز وارد کرده و موجب مهاجرت و تخریب برخی روستاهای شهرستان شده است.
الیگودرز در شرق لرستان قرار دارد.
7279/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.