به گزارش ایرنا،گودرز امیری روز جمعه در نشست بررسی احداث مجتمع کشت و صنعت دورود در محل فرمانداری این شهر افزود: طرح کشت و صنعت دورود متشکل از واحدهای شیلات 500 تنی،گلخانه یکهزارو 500 هکتاری،کارخانه آب معدنی ،2 واحد پرواربندی گوساله 2500 رأسی، یک واحد پرورش گاو شیری و تولید مرغ گوشتی و تخم گذار در اراضی صنایع دفاع دورود بنا بود عملیاتی شود که تاکنون به انجام نرسیده است.
گودرز امیری مهمترین مشکل اجرایی شدن مجتمع کشت و صنعت دورود را تأمین آب ذکر کردو افزود:شرکت آب منطقه ای لرستان در صورت امکان از اختیارات خود جهت تخصیص آب مورد نیاز طرح اقدام کند در غیر این صورت تا 15 خرداد از طریق وزات نیرو و به استناد صورتجلسه قبلی که در آن وزارت نیرو نسبت به تأمین آب مجتمع متعهد شده است برای اخذ مجوز تخصیص اقدام کند.
امیری اظهار کرد:سازمان اتکا بعد از حل مشکل تأمین آب، جانمایی طرح ها و صدور مجوز لازم یک برنامه زمانبندی شامل زمان آغاز و پایان طرح و همچنین برنامه های اجرایی در مجتمع اعلام کند.
وی گفت: همچنین سازمان اتکا میزان آب مورد نیاز خود برای این طرح از حفر چاه، رودخانه، آب های جاری یا پس آب ها را اعلام کند.
معاون امور اقتصادی استاندارلرستان در خصوص اعطای تسهیلات جهت اجرایی شدن این طرح گفت:در صورت دارا بودن شرایط لازم و تأمین وثیقه های مورد نیاز از سوی سازمان اتکا نگرانی در این خصوص وجود ندارد و تسهیلات مورد نیاز به ایت سازمان اعطا خواهد شد.

**احداث مجتمع کشت و صنعت دورود در کاهش نرخ بیکاری شهرستان موثر است
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیزگفت: اولویت اول شهرستان دورود کاهش نرخ بیکاری است که با استفاده از منابع و ظرفیت های موجود در استان و شهرستان موقعیت مناسبی برای بهره وری از منابع وجود دارد.
مجید کیانپور افزود:با پیگیری ها و نشست های متعدد جهت استفاده از ظرفیت صنایع زرهی بنی هاشم(ع) دورود در مهرماه سال قبل اراضی که متعلق به وزارت دفاع است جهت احداث مجتمع کشت و صنعت تحویل سازمان اتکا شد.
وی تصریح کرد: در اراضی تحویلی به سازمان اتکا که بیش از یکهزار هکتار است تاکنون برنامه ریزی هایی توسط این سازمان صورت گرفته بطوری که بخش زیادی از باغات در حال کاشت است و در بحث دامپروری،شیلات،کشت گلخانه ای و صنایع بسته بندی نیز برنامه هایی درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه از 6 ماه قبل کارهای عملیاتی توسط سازمان اتکا در حال انجام است افزود:برای راه اندازی این مجتمع دو مشکل اساسی تخصیص آب و تسهیلات بانکی وجود دارد که امید است با همکاری مسئولین استانی و شهرستانی این موانع برطرف شود.
در این نشست فرماندار دورود،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان، مدیرعامل هلدینگ مزارع نوین اتکا، بازرس ویژه مدیرعامل سازمان اتکا و جمعی از مسئولین محلی نیز حضور داشتند.
7268/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.