به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین امیدی پور روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات حوزه هنری ماه خرم آباد به مناسبت هفته هنر انقلاب با بیان اینکه استان لرستان در زمینه معرفی هنر انقلاب موفق بوده ، افزود: در سالهای اخیر حوزه هنری لرستان اقدامات بسیار شاخصی انجام داده که می توان از مهم ترین آنها به معرفی آثار با محتوای فرهنگ بومی توسط هنرمندان لرستانی اشاره کرد.
وی وظیفه حوزه هنری استان در مقابل آثار هنرانقلاب را تبیین و معرفی به جهان دانست و گفت: در این راستا انتشار سه آلبوم موسیقی محلی و همچنین انتشار کتاب عکس عاشورایی در دستور کار قرار گرفته است.
امیدی پور در تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب در لرستان گفت: دیدار و تجلیل از خانواده هنرمندان شهید استان، رونمایی از اولین کتاب کاریکاتور استان با نام ریفرم اثر آرش فروغی و برپایی نمایشگاهی از آثار همین هنرمند و همچنین اجرای نمایش های خیابانی به مدت سه روز از مهمترین برنامه ای این نهاد در هفته هنر انقلاب است.
رئیس حوزه هنری لرستان با انتقاد از روند توجه به آثار با محتوای دفاع مقدس گفت: ما استان تدارکات جنگ بودیم اما کمترین آثار را در این حوزه معرفی کرده ایم و این در حالی است که استان های دور از مناطق جنگی صدها کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر کرده اند.
امیدی پور از راه اندازی مجدد سینما فلسطین بروجرد خبر داد و افزود: این سینما که قبلا از سینماهای مهم کشور بود در حال بازسازی است و در نیمه دوم سال جاری با یکهزار و 24 صندلی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شرایط تاسیس دانشگاه هنر در لرستان محقق خواهد شد یا خیر توضیح داد: لازمه تحقق این مهم وجود هیات موسس است و این در حالی است که هنرمندان لرستانی دارای مدارک برتر دانشگاهی در استان سکونت ندارند لذا پیشنهاد ما این است که در سطحی پایین تر از تاسیس دانشگاه به این موضوع پرداخته شود.
رئیس حوزه هنری لرستان با انتقاد از روند ساخت کتابخانه مرکزی خرم آباد گفت: عمر این سازه که هنوز ساخت آن به پایان نرسیده در حال اتمام است و از مسئولان تقاضا داریم در کنار طرح های عمرانی به مسائل فرهنگی هم کمی بیشتر بپردازند.
7264/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.